וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורות בענף התעופה: הרשות להגבלים עסקיים תבדוק את עסקת הענק בין אל על לממ"ן

זוהר בלומנקרנץ

16.2.2010 / 16:29

מנכ"ל ממ"ן: "מומחי רגולציה ודיני הגבלים עסקיים ליוו את כל תהליך האישור"



הרשות להגבלים עסקיים ומשרד התחבורה, יבדקו את עסקת הענק בין קבוצת הלוגיסטיקה והמטענים ממ"ן לחברת אל על; בענף התעופה מתחו היום (ג') בקורת חריפה על המהלך, העלול, לטענת גורמים בענף, לפגוע בתחרות ולהנציח לכאורה את שליטתן של שתי החברות בתחום הטסת המטענים. זאת לקראת האסיפה הכללית מחר (ד') של ממ"ן, שצריכה לאשר את ההסכם החדש - כך נודע ל-themarker.



על פי עיקרי הסכם המסגרת, שנחתם בתחילת החודש, בכפוף לאישורים הנדרשים ודווח לבורסה לניירות ערך בת"א, תקצה ממ"ן לאל על 15% מהמניות שלה, כאשר מחציתן תוקצה בסמוך לחתימת ההסכם. רבע מהן יועבר בבתחילת שנת 2011 - כפוף להארכתו הראשונה של ההסכם, ורבע נוסף יועבר בתחילת שנת 2012 - כפוף להארכתו השנייה של ההסכם. אל על תהא מנועה מלהעביר את המניות לגורם אחר במשך 15 חודשים ממועד הקצאתן.







נוסף על כך, יוענקו לאל על אופציות לרכישת 10% נוספים ממניות ממ"ן, אותן ניתן יהיה לממש במשך שש שנים ממועד הרכישה. זאת תמורת מחיר מימוש העומד על 22.33 מיליון שקל, במקרה של מימוש בשלוש השנים הראשונות לאחר הענקתן, ולחילופין על 23,625 מיליון שקל, במקרה של מימוש לאחר מכן. כמו כן, הוסכם שהצדדים ישאפו לפתח ולהדק את שיתוף הפעולה העסקי ביניהם מעבר לתחום הטיפול במטענים בישראל.



מנגד על פי ההסכם, תעניק אל על לחברת ממ"ן הנחות לשירותי המסוף. תוקף ההסכם הינו מראשית שנת 2009 ((רטרואקטיבית) ועד לתום 2010, כאשר לאל על הזכות להאריך את ההסכם בשלוש תקופות נוספות בנות שנה ולאחר מכן בתקופה נוספת בת שלושה חודשים.



ככל שתקופת ההרשאה הנוכחית של ממ"ן להפעלת המסוף תוארך, אל על תהא רשאית להאריך את ההסכם בתקופה נוספת בת ארבע שנים.



לטענת בכירים מענף הטסת המטענים, "ההסכם החדש מנוגד לתנאי המיזוג שהושתו בעבר על ידי הממונה על הגבלים עסקיים באשר לרכישת כנפיים אחזקות ארקיע בע"מ את חברת אל על. על פי הם חוייבה כנפיים למכור, תנאי לאישור המיזוג עם אל על, את כל הפעילות התעופתית שלה לרבות את החזקותיה דאז בחברת ממ"ן".



בנוסף, ההסכם החדש לטענתם הוא בלעדי ולטווח ארוך, ולפיכך הוא לכאורה הסדר כובל ופסול. עוד נטען, כי "ממ"ן מנצלת את מעמדה כמונופול בענף הטסת המטענים, כדי להוזיל מחירים לחברת אל על, בצורה אשר תפגע בתחרות ענף הטסת המטענים".



מנכ"ל ממ"ן, מוטי לוין, דחה בתגובה ל-themarker את הטענות: "אני לא מוטרד. מומחי רגולציה ודיני הגבלים עסקיים ליוו את כל תהליך האישור. ברגע שרוצים להקצות מניות מעבר להון צריכה להתכנס אסיפה כללית. לא מדובר בשני מונופולים. יש מודל של הנחות על בסיס כמויות מועברות אשר מוחזר לא רק לחברות תעופה אלא גם לסוכני מטען. קרי, המודל נותן ללקוח שלך בסוף תקופת ההחזרים כספיים - על סמך כמויות שמעביר; ככל שיגדלו הכנסות מאותו לקוח יתאפשר מתן הנחה גבוה יותר. תעריפי המחיר נתונים לפיקוח מקסימום לא על מחירי מנימינום - כל זמן שאני לא מפלה בין מתחרים וככה אנו מקפדים לנהוג".



מחברת אל על נמסר בתגובה: "בעת רכישת אל על על ידי כנפיים החזיקה כנפיים 25% ממניות ממ"ן. במסגרת עסקת הרכישה נדרשה כנפיים למכור את החזקותיה בממ"ן ועשתה כן. ההסכם הנוכחי בין אל על לממ"ו הינו הסכם מסגרת רחבה אשר כולל, בין היתר, הקצאה לאל על של מניות ממ"ן; כפי שדווח (לבורסה לניירות ערך. ז.ב), הכל בהתאם לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully