וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: הרשות לטכנולוגיה תוכל להטיל קנס של 3.2 מ' ש' על הפרת פרטיות ולפתוח בהליכים פליליים

עמית בן-ארויה

16.2.2010 / 16:57

ב-2006 יזם מנכ"ל משרד המשפטים דאז, אהרן אברמוביץ, את הקמת הרשות בעקבות פרשת הסוס הטרויאני



משרד המשפטים יוזם סנקציות חדשות שיהיו נתונות בידי הרשות לטכנולוגיה - הטלת קנס כספי עד סכום של 3.2 מיליון שקל, התראה להטלת קנס אם ההפרה תימשך או החתמה על התחייבות להימנע מהפרה כשהסנקציה היא חילוט ערבות שיפקיד המפר למקרה של הפרה חוזרת. במקרים של הפרות חמורות תבצע הרשות חקירה פלילית. הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע תהפוך לפונקציה שתיקרא הרשות להגנת המידע.



ב-2006 יזם מנכ"ל משרד המשפטים דאז, אהרן אברמוביץ, את הקמת הרשות בעקבות פרשת הסוס הטרויאני. השינויים המהירים בטכנולוגיה והמגוון הרחב של סוגי המידע אינם מאפשרים לקבוע הוראות מפורטות של אבטחת מידע בחקיקה הראשית. לפיכך, תזכיר החוק מאפשר לממונה להוציא צו אבטחת מידע שיורה לבעלי מאגרי מידע, כל אחד לפי נסיבותיו, לנקוט פעולות מסוימות ואף להוסיף אמצעים שיתרמו לשיפור אבטחת המידע.



לפי התזכיר, רק במקרים של הפרות חמורות תיפתח חקירה פלילית. כך למשל, מי שיעבור עבירה של איסור שימוש במידע בניגוד למטרה לשמה נמסר או עבירה האוסרת שימוש במידע ללא הרשאה של בעל המאגר - ירצה מאסר של עד חמש שנים. כמו כן קובעת ההצעה את חובתם של נושאי משרה בכירים בתאגידים פרטיים וברשויות ציבוריות לפקח על קיום הוראות החוק בגופים שתחת ניהולם, אשר גם הפרתה תהיה עבירה פלילית שעונשה קנס.



התזכיר שאושר על ידי שר המשפטים, יעקב נאמן, הופץ בתום עבודה משותפת ומקיפה של מחלקת החקיקה עם מחלקת ייעוץ וחקיקה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רחל גוטליב, והרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע בראשות עו"ד יורם הכהן.



"על אף שאנו מגבירים בחודשים האחרונים בצורה משמעותית את פעילות האכיפה שלנו, אנו חסרים כלים רבים. התזכיר המוצע נועד לאפשר לנו לשמור על פרטיות הציבור במאגרי מידע, תוך נקיטה בכלים מרתיעים, ופגיעה במפרים בכיס", אמר עו"ד הכהן, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע.



"במקביל לתזכיר זה, אנו מקדמים הסדרה ותקינה בתחום החובות החלים על בעלי מאגרי מידע, על מנת לאפשר למי שמבקש לקיים את החוק, כלים פרקטים וברורים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully