וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לאותיות הקטנות?

צבי זרחיה

16.2.2010 / 18:10

עסקים יחויבו לציין הסעיפים המרכזיים בחוזה עם הלקוח בתחילתו ובאופן מודגש ובולט. הצעה החוק אושרה בקריאה ראשונה; היוזמת, ח"כ קירשנבאום: "מדובר במהפכה צרכנית אמיתית"

סוף לאותיות הקטנות: ועדת החוקה אישרה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק ששמה קץ לעמימות בחוזים האחידים. את הצעת החוק הגישה חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו).

"חוזים אחידים" הוא כינוי להסכמים שנחתמים, למשל, עם חברות סלולר המפרטים את תנאי השימוש במכשיר, דרך הלוואות או הגדלת מסגרת האשראי בבנק, ההצטרפות למבצע בכבלים או בלווין, הוראות קבע לתשלום חשבונות חודשיים ואף שליחת מכתב בדואר.

החוזים האחידים מנוסחים באופן בלעדי על ידי בעלי העסק ומותאמים לאינטרסים שלהם בלבד. הצרכן למעשה נתון לחסדי הצד השני. לצרכנים אין את היכולת להבין את החוזה, הכתוב בשפה משפטית מפולפלת, וגם לא הזכות להתמקח עליו או להציע חוזה חלופי.

הצעת החוק, שאושרה היום לקריאה ראשונה, בשיתוף ארגון "אמון הציבור", שמה קץ למצב הקיים ודורשת מבעל העסק לציין בראש החוזה באופן בולט את הסעיפים העיקריים והמחייבים של החוזה (תנאי התשלום, תנאי ביטול העסקה, תנאי האחריות ועוד). בנוסף, מעתה העסק יהיה מחויב לכתוב במקום בולט על החוזה האם עבר אישור של בית דין לחוזים, הגוף שאמור לאתר ולסנן סעיפים מקפחים בחוזים כאלו.

קירשנבאום הסבירה כי "אם עד היום נזקקנו לעורך דין על מנת להבין את החוזים עליהם אנו חתומים בקניית טלפון סלולרי או בחתימה על משכנתא, הצעת החוק שהוכנה היום לקריאה ראשונה תאפשר לכולנו להבין על מה אנו חותמים. מדובר במהפכה צרכנית אמיתית וכולי תקווה כי היא תאושר במלואה בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully