וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: נתניהו ושטייניץ הופכים את ישראל לסוציאליסטית

חיים ביאור

16.2.2010 / 18:25

נשיא איגוד לשכות המסחר: "לא מדובר רק בהגנה על זכויות העובדים, אלא בפגיעה חמורה בזכויות המעסיקים"



נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, מתריע בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ כי תחת הנהגתם ישראל גולשת להיות מדינה בעלת תכנים סוציאליסטיים קיצוניים. לטענתו, "לא מדובר רק בהגנה על זכויות העובדים, אלא בפגיעה חמורה בזכויות המעסיקים".



לדברי לין, בעקבות עסקת החבילה עליה חתמה הממשלה במאי 2009, נפגעו זכויות היסוד של המעסיקים בשלושה אופנים: ראשית, חיזוק זכותם של נציגי ארגוני העובדים להיכנס פיזית למקום העסק בכל עת וללא תיאום מראש, דבר המהווה פגיעה ישירה בזכות הקניין של המעסיק שהיא זכות יסוד. שנית, הטלת חובה על המעסיק לנהל משא ומתן עם ארגון עובדים יציג על תנאי הסכם עבודה קיבוצי עם ארגון עובדים יציג, מהלך שהוא פגיעה בחופש החוזים. "מכאן הדרך לחייב את המעסיק לחתום על הסכם עבודה קיבוצי קצרה מאוד", לטענת לין.



שלישית, הכנסת ההיבט הפלילי לדיני עבודה. כבר כיום כלולות בדיני העבודה לא פחות מ-152 עבירות פליליות כנגד המעסיקים המפירים סעיפים שונים. לדברי לין, בקנה נמצאות יוזמות חקיקה נוספות "המדגימות היטב את המשך תהליך ההקצנה, ביניהן - הצעת החוק של חברי הכנסת שלי יחימוביץ, חיים כץ ונחמן שי, לפיה לכל ח"כ יוענק כוח בדומה לזה שיש לנציגי ארגוני עובדים - להיכנס פיזית לכל מקום עבודה על פי הזמנת ועד העובדים. "חברי הכנסת יהפכו להיות הזרוע הארוכה של ארגוני העובדים".



דוגמא נוספת, לדברי לין, היא הצעת חוק יסוד - חופש הביטוי וההתאגדות שיוזמים הח"כים ניצן הורוביץ, חיים אורון ואילן גילאון - המעניקה לכלל העובדים בישראל זכות אבסולוטית לקיים שביתות סולידריות. למשל, במקרה של סכסוך עבודה הפורץ במפעל בגליל, יוכלו עובדי הנמלים, שדות התעופה, או בתי החולים לקיים כולם שביתת סולידריות בלי שבית הדין לעבודה יוכל להגביל את הזכות לשביתה זו. "זה מצב בלתי נסבל של הולכת המדינה למסלול סוציאליסטי מובהק, בניגוד לאינטרס הכלכלי של המדינה ורווחתם של כלל אזרחיה", טוען לין בפנייתו לראש הממשלה ולשר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully