וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דימרי בדרך לנחלת בנימין

רנית נחום-הלוי

16.2.2010 / 20:33

י.ח דימרי במגעים לרכישת 7 נכסים במתחם נחלת בנימין בת"א תמורת 140 מיליון שקל. גורמים בחברת קונספטים בבעלות רות שפייזר: שווי הקרקע כ-104 מ' ד'; גורמים בדימרי: זו התעניינות ראשונית

חברת י.ח. דימרי, שבשליטת יגאל דימרי, מנהלת מגעים מול חברת קונספטים, בבעלות רות שפייזר, לרכישת שבעה נכסים במתחם נחלת בנימין בתל אביב תמורת כ-140 מיליון שקל.

בעלי הקרקע הם קבוצת ברגרואין וחברת חג'ג'-כהן השקעות שחתמו עם שפייזר באוגוסט 2009 על הסכם אופציה למכירת המתחם תמורת 137 מיליון שקל. לפני כשבוע וחצי דיווחה חברת ברגרואין לבורסה על הארכת הסכם האופציה לשפייזר לרכישת המתחם עד ה-22 במארס תמורת 140.7 מיליון שקל, לאחר שמחיר מימוש האופציה המקורי פקע.

תחם נחלת בנימין הוא מתחם לשימור הכולל 13,000 מ"ר מסחרי ועוד 5,000 מ"ר למגורים ברחובות נחלת בנימין 6-8, רחוב רמב"ם 12-16, רמב"ם 18 ורחוב התבור 14. חברת ברגרואין, בשליטת איש העסקים ניקולאס ברגרואין, רכשה את המתחם ב-2007 תמורת כ-35 מיליון דולר משפייזר ובעלה שלמה לחי. במקום תיכנן ברגרואין להקים שכונת מגורים יוקרתית תוך שחזור ושיפוץ המבנים הקיימים בשילוב שטחי מסחר.

מאז ששפייזר חתמה על הסכם אופציה היא ניהלה משא ומתן עם מספר חברות. לטענת גורמים בחברה, מתנהלים מגעים דומים מול חברות נוספות למעט דימרי. "עוד לא החלטנו מי השותפים וכעת אנו בשיאו של משא ומתן עם מספר גורמים במקביל ובוחנים את כל ההצעות", נמסר מהחברה. הללו מציינים עוד כי לפי הערכת שמאי, שוויים של הנכסים מוערך על-ידי שמאי מקרקעין בכ-104 מיליון דולר במצב הנוכחי.

גורמים בחברת דימרי מסרו כי כל עוד לא ייפתרו חילוקי הדעות בין שפייזר לברגרואין, ספק אם תיחתם עסקה. "לא ברור מי בדיוק המוכר ומול מי חותמים עסקה, כל עוד המחלוקות ביניהם לא נפתרו. העניינים ביניהם טרם נפתרו ולכן העסקה יכולה להבשיל אך באותה מידה גם ליפול".

כחלק מההסכם שנחתם בין ברגרואין לשפייזר ב-2007, היו אמורים שפייזר ובעלה לקבל חלק מההכנסות ממכירת הדירות, בנוסף ל-35 מיליון דולר. בהמשך התגלתה מחלוקת בין הצדדים ושפייזר ביקשה לבטל את ההסכם. ההסכם לא בוטל, ולפני כחצי ביקשה שפייזר לרכוש בחזרה את המתחם מברגרואין בהסכם אופציה, כאמור. חודשים ספורים קודם להסכם זה, מכר ברגרואין מחצית מהחברה לאחים צחי ועידו חג'ג'.

  • עוד באותו נושא:
  • י.ח דימרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully