וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל אגמון: "2010 תהיה שנת שיא לדלק רכב שתמכור כמאתיים אלף מכוניות ותחלק את כל רווחיה כדיווידנד"

מיכאל רוכוורגר

16.2.2010 / 21:05

אגמון: לא משנה בכמה יוזילו את המחירים, זה לא יפגע ביבואני הדגמים כמו מאזדה, יונדאי וכדומה"



"ב-2009 למדתי שאין לנו שום סיכוי לצפות את העתיד אם לא יודעים לנתח את העבר", אמר הערב גיל אגמון, מנכ"ל ושותף בחברת דלק רכב - מקבוצת דלק של יצחק תשובה, כשפתח את נאומו בכנס ליועצי השקעות שקיים בית ההשקעות אפסילון.



בספטמבר 2008 רצתי להנאתי בפאריס, ופתאום אני מגיע למלון ורואה בטלוויזיה שליהמן ברדרס קרס. אחרי שווידאתי שלא עבדו עליי - כמו כל אחד שלא מבין מה קורה לו - היה ברור שמתחיל המשבר העולמי", אמר אגמון. "אך על ענף הרכב בישראל נחתה, כ-7 שבועות לפני-כן, מכה הרבה יותר חזקה כשסמנכ"ל רשות המיסים בועז סופר, התראיין וציין כי מחירי הרכב בישראל ירדו".



"מאותו הרגע השוק התחיל לקרוס - אתה בא לשוק הליסינג עם 10,000-40,000 מכוניות ופתאום מגלה שפועלים עלייך שני וקטורים מנוגדים: חברות ליסינג ולקוחות חברות ליסינג, שכן יש להן לרוב הצמדה למחיר המכירות. ואז מנכ"לי חברות הליסינג נכנסו ללחץ בכדי להעלות מחירים לפני שהם יתחילו לרדת שוב. כל זאת קרה כשחברות הליסינג נהנו במשך שנים מרווחי הון אדירים, ולא היה אכפת להם אם מחירי הליסינג החודשיים היו 2,700 שקל או 2,300 שקל, מה שהוביל את השוק לחוסר שיווי משקל", הסביר אגמון.



"ואז הגיע ינואר 2009 ומחירי הרכב דווקא עלו, כשבאילת היו כ-50,000 מכוניות תקועות בנמל. בעקבות כך, עשינו ניתוח של השוק וראינו כי יש 220,000 מכונית שמחירן הממוצע כ-80,000 שקל, כלומר ההון הרתוק הינו כ-17.6 מיליארד שקל", אמר אגמון.



לדבריו, "ראינו שנוצרה בעיה עבור חברות האשראי כלפי שוק האשראי החוץ בנקאי של 2.5-2.8 מיליארד שקל, ואז אמרנו שאם ניכנס לנעלי הבנקים והגופים המממנים, נוכל להציל את השוק. וכך הפכנו לחתמים של ענף הליסינג והצלנו אותם מן הקריסה".



אגמון ממשיך להיות אופטימי לגבי דלק רכב - "ב-2009 שאלו אותי כמה מכוניות נמכור באותה השנה ועניתי שבסביבות 140,000-160,000 ועם קורטוב של אופטימיות נמכור 170,000-175,000 מכוניות ובסוף סיימנו את 2009 עם מכירה של 173,000 מכוניות, כשגם המשכנו להציג תוצאות כספיות חזקות, וכמו שחילקנו במהלך 15 השנים האחרונות את כל הרווחים שלנו כדיווידנד, ככה נמשיך גם בשנים הקרובות". לדבריו, "2010 צפויה להיות עוד שנת שיא לדלק רכב שתמכור כ-200,000 מכוניות וב-6 שנים הבאות אני צופה כי נציג בממוצע מכירות של 230,000 מכוניות".



אגמון סירב לפרט לגבי ההשלכות של המשבר בטויוטה על דלק רכב, אלא רק ציין ש"תקלות קורות ובסוף יתקנו אותן". לגבי יצרנית מכוניות האמריקאית פורד, שאגמון מחזיק את המניות שלה, הוא סיפר כי "לעניות דעתי, פורד נמצאת בתור הזהב בכל העולם ובמיוחד בארה"ב, כשגם בשאר המקומות כמו הודו וסין נראה תוצאות מדהימות".



נראה היה אגמון "חם" על האישור של ועדת הכלכלה לרפורמת היבוא המקביל, שמשמעותה היא שבעתיד יהיה יותר מיבואן אחד לכל כלי רכב. "אין אף מדינה בעולם חוץ מישראל שיש בה יבוא מקביל, והמגן הגדול של הרפורמה הזאת הינה הממשלה - משרד האוצר, בגלל נושא המיסים. אבל צריך להבין כי לא משנה בכמה יוזילו את המחירים, זה לא יפגע ביבואני הדגמים כמו מאזדה, יונדאי וכדומה. אולי זה יפגע ביבואנים של רכבי היוקרה".



אגמון גם התייחס בסקפטיות למיזם הרכב החשמלי בטר פלייס - של שי אגסי והחברה לישראל של משפחת עידן וסמי עופר. "זה לא בעיה ליבא את המכוניות החשמליות, כשהסיפור הגדול זה עלות הבטריה של 11,000 יורו והצורך התדיר להחליף אותה, כשכרגע יש רק יצרן אחד כמו רנו שיכול להחליף את הבטריות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully