וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה האמריקאי דורש מטויוטה מסמכים בנוגע לפרשת דוושת ההאצה במכוניותיה

סוכנויות הידיעות

16.2.2010 / 22:39

הממשל האמריקאי בוחן האם טויוטה דיווחה על הפגם במכוניותיה במהירות הראויה



משרד התחבורה האמריקאי דורש מטויוטה להעביר לידיו מסמכים הנוגעים לקריאה להחזרת המכוניות בארה"ב על מנת לבחון האם יצרנית המכוניות היפנית פעלה במהירות הראויה. בנפרד הודיעה טויוטה כי תשעה את הייצור בשני מפעלים – בטקסס ובקנטאקי – בשל חשש כי הפרשה עשויה להוביל לגידול חד במלאי כלי הרכב של החברה.



במסמכים משפטיים שהגיש משרד התחבורה, נדרשת טויוטה לדווח לממשל מתי וכיצד גילתה אחברה את הפגם במיליוני המכוניות, במסגרתו נלכדת דוושת התאוצה ועלולה לגרום לתאוצה פתאומית של המכוניות. המסמכים נמסרו לטויוטה היום, ולחברה 30-60 יום להגיב עליהם בטרם יחולו עליה קנסות.



החוק האמריקאי קובע כי על יצרניות מכוניות להודיע לרשות לבטיחות בדרכים בארה"ב על כל פגם בטיחות קיים תוך 5 ימים מגילויו ולקרוא מחדש להחזרת המכוניות המדוברות באופן מיידי. חוקרי הממשל האמריקאי בוחנים האם טויוטה גילתה את הבעיות בשלבים מוקדמים יותר של הייצור, האם ההחזרה כללה את כל המכוניות הפגומות, והאם החברה גילתה את הבעיה בבדיקות פנימיות או בעקבות תלונות לקוחות.



התגברות החקירה הממשלתית של טויוטה בארה"ב, והשעיית שני המפעלים מהווים אותות נוספים להשפעות של הפרשה, במסגרתה קראה טויוטה להחזרת 8.5 מיליון מכוניות, על יצרנית המכוניות הגדולה בעולם. בפני טויוטה גם חקירה בקונגרס, בעודה נאבקת על שימור נאמנות לקוחותיה והמוניטין שלה כיצרנית מכוניות בטוחות ואיכותיות.



דובר החברה מייק גוס מסר כי המפעל בטקסס, בו מיוצרת משאית הפיק-אפ טונדרה, תבצע הפסקות ייצור בשבועות המסתיימים ב-15 במארס וב-12 באפריל. המפעל בקנטאקי, בו מיוצרים דגמי קמרי ואבלון, יבצע הפסקת ייצור ב-26 בפברואר, ועשוי לבצע השבתות ב-3 ימים נוספים במארס ואפריל. בסוף ינואר הפסיקה טויוטה את ייצור הדגמים בהם היה מצוי הפגם למשך כשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully