וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים

ניר צליק

17.2.2010 / 0:15

דאו ג’ונס התחזק ב-1.7% ונחתם ברמה של 10,269 נקודות, נאסד"ק הוסיף 1.3% ל-2,120 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-1.8% לרמה של 1,095 נקודות.

אופטימיות לגבי הכלכלה האמריקאית והתאוששות מגזר הייצור העולמי הובילו לעליות בוול סטריט אתמול (שלישי). מדד אמפייר סטייט למגזר הייצור הצביע על צמיחה גדולה מהצפוי בייצור בפברואר, והוביל לזינוק במחירי הסחורות, שגררו עמן את מניות האנרגיה והכרייה כלפי מעלה. דו"ח חיובי של בנק ברקליס הבריטי תרם גם הוא לעלייה בסחורות. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-1.7% וננעל ב-10,269 נקודות. נאסד"ק עלה ב-1.3% וננעל ב-2,120 נקודות. S&P 500 התחזק ב-1.8% וננעל ב-1,095 נקודות.

הייצור באזור ניו יורק צמח בפברואר בקצב המהיר ביותר זה 4 חודשים, וחברות הגדילו את מספר המשרות שלהן בציפייה להתאוששות כלכלית שתביא לגידול בהזמנות ובמכירות. נתונים אלה עולים מדו"ח הבנק הפדרלי של ניו יורק שהתפרסם ביום שלישי. מדד אמפייר סטייט למגזר הייצור עלה ל-24.9 נקודות החודש, לעומת 15.9 נקודות בינואר ולעומת תחזיות כלכלנים לקריאה של 18 נקודות. כל קריאה של המדד מעל לאפס מעידה על צמיחה במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט.

שוק הנפט והסחורות התחזק על רקע הערכות כי הביקוש לנפט יגדל, ועל רקע התאוששות היורו מול הדולר. מדד רויטרס-ג'פריז/CRB, העוקב אחר מחיריהן של 19 סחורות, עלה ב-2.7%. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה במארס עלו ב-3.9% וננעלו במחיר 77.01 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט גבוה כעת כפליים ממחירו לפני שנה. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט עלו ב-4.4% בלונדון למחיר 75.67 דולר לחבית. החוזים על הזהב למסירה באפריל ננעלו בעלייה של 2.7% למחיר 1,119.8 דולר לאונקייה בניו יורק.

הדולר נחלש היום מול היורו ב-1.2% לרמה של 1.3731 דולר ליורו, ובכך בלם ירידה של 3.9% של היורו בגין חששות לגבי יציבות גוש היורו לאור משבר החובות של יוון. שרי האוצר של האיחוד האירופי הקשיחו את עמדתם ביחס ליוון והציבו לה יעדים נוקשים לצמצום גרעונותיה. היחלשות הדולר דוחפת את מחירי הנפט, הנקובים בדולרים, כלפי מעלה.


שרי האוצר של האיחוד האירופי הקשיחו היום את עמדתם מול יוון, והעמידו בפני ממשלתה אולטימטום של חודש לערוך קיצוצים משמעותיים יותר בתקציבה, במטרה להרגיע את השווקים ולבלום את התפשטותו של משבר החוב של יוון למדינות נוספות. שרי האיחוד האירופי, שנפגשו היום ואתמול בבריסל, אמרו בנוסף כי בכוונתם לחקור את עסקות ההחלף המורכבות שעשתה יוון עם בנקים בעשור האחרון במטרה להסתיר את חובותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully