וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הקבלנים: "הרפורמה בחוק תשאיר את ישראל בעולם השלישי"

מאת אריק מירובסקי

17.2.2010 / 7:01

לטענת הקבלנים, מתזכיר חוק התכנון עולה כי הליכי אישור תוכניות יסתרבלו, הטמעת החוק תארך שנים ארוכות, וביזור הסמכויות שהובטח לצורך חיזוק הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה לא יבוצע בפועל



>> "חוק התכנון והבנייה החדש גרוע מהמצב הקיים, והוא לא יאפשר את האצת הליכי התכנון והבנייה" - כך אמר מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון. לטענת גורדון, החוק החדש כולל הסדרים רבים שיסרבלו את הליכי הטיפול בתוכניות.

מדובר בתגובה לתזכיר התוכנית החדשה, שפורסם בראשונה בשבוע שעבר על ידי הממשלה, תחת הסיסמה "תוכנית אחת - ועדה אחת". התוכנית אמורה להביא לידי ביטוי את הרפורמה בחוק התכנון והבנייה שיזם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמטרתה לקצר הליכי תכנון ורישוי - וזאת במיוחד על ידי ביזור סמכויות מהוועדות המחוזיות לוועדות המקומיות.



אלא שגורדון טוען כי החוק המוצע אינו עוקב אחרי מטרות הרפורמה. "הוועדה המחוזית לא בוטלה, וכל ערעור על תוכנית בוועדה המקומית מגיע לוועדת משנה של הוועדה המחוזית, כך שלמעשה עדיין נותרו שני דרגים של ועדות. בנוסף, ההליכים בתוך הוועדה המקומית סורבלו. ליועץ המשפטי של הוועדה ניתן כוח בלתי מוגבל, ולצוות המקצועי שכלל מהנדס ויועץ משפטי נוספו איש תשתיות, גזבר ואיש איכות הסביבה, שאמורים להביע דעתם על כל תוכנית. הדבר יכביד ויעכב הליכים", טוען גורדון.



"עמדת התאחדות הקבלנים היא שהרפורמה האמיתית שאליה התכוונה הממשלה היתה צריכה לבטל את הוועדות המחוזיות, לחזק מקצועית את הוועדות המקומיות ולתת להן את הסמכות לקבל את כל ההחלטות. בפועל חיזקו את הוועדות המקומיות אבל לא ביטלו את המחוזיות, והתוצאה היא הליך ארוך ומסורבל".



גורדון הוסיף כי להערכתו הטמעת החוק במערכות השונות - רשויות מקומיות, ממשלה, עורכי דין, בתי משפט ומתכננים - תארך שנים רבות. "היה נכון לעשות רפורמה אמיתית שתקצר בצורה דרמטית את הליכי התכנון בישראל, אולם מתזכיר החוק ניתן לראות כי הרפורמה הזו משאירה אותנו בעולם השלישי בכל הקשור להליכי התכנון והבנייה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully