וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברבי מכה את השוק

מאת עדי דברת-מזריץ

17.2.2010 / 7:01

חברת MyBrandz הישראלית בנתה תיק השקעות שמבוסס על 20 המותגים האהובים ביותר על הגולשים ברשתות החברתיות. התיק הצליח לעקוף ב-2009 מדדים מובילים כמו נאסד"ק ודאו ג'ונס - וזכה לתשואה שנתית של 64%



>> מחפשים השקעה נבונה ולא סומכים על המדדים המקובלים? מתברר שגם כשהדברים קשורים לכסף, האהבה מנצחת. חברת mybrandz הישראלית, שהקימה רשת חברתית למעריצי מותגים, מציעה תיק השקעות המבוסס על 20 המותגים האהובים ביותר ברשתות החברתיות. לדברי מנכ"ל החברה, ערן גפן, תיק ההשקעות שבנתה החברה הצליח לעקוף את המדדים המובילים בשוק - נאסד"ק (43% ב-2009) דאו ג'ונס (19%) ו-500 s&p (23%) - וזכה לתשואה שנתית של כ-64% ב-2009.



התיק נבנה כניסוי כדי לבדוק את ההנחה של mybrandz כי יש קורלציה בין האהבה למותג מסוים לבין הצלחתה של מניית החברה שבבעלותה המותג.

mybrandz מנהלת רשת חברתית לאוהבי מותגים. הרשת מתמקדת בעולם המותגים ומאפשרת לגולשים לנהל שיח בעניינם ולציין אילו מותגים הם אוהבים או מתעבים. שותפיו של גפן במיזם הם הפרסומאים גדעון עמיחי ורמי שלמור.



את הדירוג בנתה החברה על בסיס הפרמטרים שלדעתה מגדירים מהם המותגים האהובים ביותר ברשתות החברתיות. הדירוג נקבע לפי אלגוריתם המתבסס על 28 מקורות מידע שונים, המשקפים את הבאזז שהמותג ומוצריו מייצרים ברשת. לדוגמה, כמות האזכורים החיוביים וכמות העוקבים בטוויטר; מספר המעריצים בפייסבוק; כמות חיפושים בגוגל; דירוג כמות הכניסות לאתרי הבית של המותגים; מספר אזכורים בבלוגים; עוצמת השיחה על המותג ברשת; עוצמת אתר המותג; הדירוג שמקבל באתרי הקניות ופרמטרים אחרים.



על אף התשואה הנאה, מבדיקת themarker עולה כי תשואת תיק ההשקעות של mybrandz לא עלתה ב-2009 על תשואות השקעות סולידיות בשוק, כמו במניות הבנקים בישראל, שעלו ב-2009 ב-100%-114%; מדד תל אביב 100 שעלה ב-88%; ומדד תל אביב 25 שעלה ב-75%.







את מדד המניות האהובות מובילות בהתאמה אפל, סטארבקס וגוגל. קוקה קולה, שנחשב מסורתית למותג החזק ביותר, הגיע למקום השביעי אחרי פלייבוי, דיסני ונייקי. פפסי - המתחרה של קוקה קולה - הגיעה למקום העשירי. מיקרוסופט נמצאת במקום 11, כשמיד אחריה נמצאת מתחרתה - דל. מקדונלד'ס נמצאת במקום 13, פורד ב-15 ואי-ביי ב-18.



את תחום האופנה מייצגות במדד נייקי - שנמצאת מקום השישי, urban outfitters שבמקום 14 וויקטוריה סיקרט שבמקום 20. רשת h&m, שמעוררת בימים אלה סערה רבה בשוק הישראלי, לא נכנסה למדד כמו גם רשת האופנה הספרדית זארה, הפופולרית מאוד בישראל. חברות נוספות שכן מופיעות במדד הן נינטנדו (8), בלקברי (16), וירג'ין (17) ויצרנית ברבי, חברת מאטל (19).



5 מיליון מעריצים בפייסבוק לסטארבקס



"הופתעתי מהדירוג של סטארבקס והעוצמה שלהם. זה כנראה נובע מכך שהם עושים המון עבודה ברשתות החברתיות", אומר גפן. "הרשת שאלה את הגולשים מה היא צריכה לשנות, היא מנהלת חשבון מושקע בטוויטר עם 700 אלף עוקבים ויש לה חמישה מיליון מעריצים בפייסבוק".



מה הקשר בין מידת אהבת המותגים לבין הצלחתן של המניות בבורסה?



גפן: "ראשית, עוצמת האהבה מצביעה על מידת נאמנות למותג. שנית, מעריצי המותג יודעים ראשונים לפני כולם מה מצבו ולבסוף עוצמת השיחה על מותג מצביעה על מידת הבאזז והעניין שהוא מעורר בקרב לקוחות פוטנציאלים. עם זאת, חשוב לציין שאנחנו אתר לאוהבי המותגים ולא מומחי שוק ההון, ולכן יש להתייחס למדד כניסוי ואנחנו מבטיחים לעקוב אחריו לאורך זמן".



האם מדובר בהמלצה לאנשים להשקיע במניות של אותן חברות?



"מהממצאים עולה שהבדיקה שלנו נכונה ואנחנו מציפים את המדד הזה כדי שאם מישהו רוצה - אז הוא יוכל להשתמש בו".



בימים אלה עורכת mybrandz תחרות שבה גולשים שיוכיחו את עצמם כמעריצים גדולים של המותג, יזכו במניות אמיתיות של אותו מותג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully