וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באזז פטרול: יזם בן 17 וסלולרי לוקאלי

נתן ליפסון

17.2.2010 / 7:00

סייר אינטרנט




איך מזהים שירות מצליח?



יחד עם הגולשים, גם קרבות האינטרנט הלוהטים עוברים לטלפונים הניידים. זה כבר כשלושה חודשים ששני סטארט-אפים, foursquare ו-gowalla, נאבקים על שוק ששניהם נכנסו אליו פחות או יותר באותו זמן: שוק ה-check-ins הסלולריים. הרעיון פשוט להפליא: מגיעים למקום מסוים, למשל מסעדה, מפעילים את האפליקציה, עושים באמצעותה check-in, כלומר מודיעים למערכת שהגעתם למקום האמור, והופ! חבריכם מקבלים על כך הודעה, כולל בפייסבוק ובטוויטר, ועל פי בחירתכם כמובן.



למה בכלל לעשות את זה? לא ברור - אבל בינתיים זה יוצר יופי של באזז וגם תחרות עסיסית. אבל לא רק.



ואם אתם משתמשי foursquare, אולי כדאי שתכירו גם את pickhur ואת squarepik - שניהם יישומים שמאפשרים, כל אחד בדרכו, להוסיף תמונות וקטעי וידיאו ל-check-ins שאתם עושים ב-foursquare.



מזכיר לכם משהו? בוודאי - את שירות twitpic של טוויטר: שירות ש"מתלבש" על טוויטר ומאפשר לשלוח תמונות במקום טקסטים. בעצם אלה לא תמונות - הרי אי אפשר להעביר תמונות בטוויטר, רק טקסט - כי אם לינקים לתמונות. יש בזה באגים, אבל גולשים רבים משתמשים בזה.



אחת הסיבות - או שמא העדויות, תלוי איך מסתכלים על זה - להצלחה של טוויטר היא המגוון העצום של שירותים ושירותי משנה, כמו twitpic, שהעשירו וגיוונו את החוויה הבסיסית שטוויטר מאפשרת: העברת מסרים של עד 140 תווים. מדובר במאות רבות של יישומי-משנה כאלה. כמה מהם כל כך טובים, עד שהם מייתרים לחלוטין את טוויטר והופכים אותה מיעד - לספקית טכנולוגיה.



טוויטר אינה הראשונה שהסביבה הזו התפתחה בשוליה: לפניה היתה פייסבוק, שפתחה במאי 2007 את הפלטפורמה שלה לצדדים שלישיים כדי שיפתחו לה יישומים. ל-foursquare ו-gowalla יש דרך ארוכה לעבור עד שיאומצו על ידי קהלים רחבים של גולשי סלולר, אם בכלל. אבל התפתחות של יישומים חיצוניים הם בהחלט סימן חיובי.



לא, ענף הווידיאו לא מוצה



פרד וילסון ראה הרבה סטארט-אפים בכ-20 השנים שהוא מנהל קרנות הון סיכון. יש לו נטייה חזקה לשירותים אינטרנטיים צרכניים ויראליים, כמו טוויטר ו-foursquare, שבהן השקיע - ועכשיו הוא נלהב ממשהו חדש. הדבר הזה הוא שירות אינטרנטי חדש בשם chatroulette - שירות שיוצר מפגשים אקראיים בין צמדי גולשים לשיחות וידיאו. וילסון אינו היחיד שכותב על השירות הזה בצורה אובססיבית כמעט - יש גם אחרים, אם כי בהם יש גם כמה שלא מבינים על מה המהומה.



העניין סביב האתר הזה גדול - ומתגבר. כמה מתוך העניין הזה נובע מהערך האמיתי שהוא מניב לגולשים, וכמה מתוך הבאזז שוילסון ואחרים יוצרים? קשה לדעת, אבל כך או אחרת, היזם של chatroulette מופתע לחלוטין מכל העסק: מדובר בנער מוסקבאי בן 17 בשם אנדריי טרנובסקי, ש"כבר לא יודע יותר מה זה chatroulette".



קוד? הוא כותב לבד. כסף? מה שתלמיד תיכון ממוסקבה יכול לגייס. שרתים? חמישה, בגרמניה. באותו שבוע ששירות הווידיאו veoh פושט רגל, אחרי שהושקעו בו 70 מיליון דולר ו-15 שנה, אחרי שהאינטרנט החל באמת לפרוח, יש עדיין מקום לרעיונות פשוטים ומלהיבים.



-



הבלוג של נתן ליפסון:



media.cafe.themarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully