וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנופים תגייס עד 100 מיליון שקל בהנפקת מניות פרטית

מאת: מיכאל רוכוורגר

17.2.2010 / 7:00

החברה מנצלת זינוק של 81% במחיר המניה לקראת כניסתה הצפויה לתחום חיפושי הנפט. בכדי להגדיל את אחזקות הציבור ל-25% - כנדרש מחברות ת"א 100 - על החברה לגייס 170 מיליון שקל




בלעדי themarker



>> מנופים פיננסיים, המנוהלת על ידי דני וקנין, נערכת בימים אלה לקראת הנפקה פרטית לגופים מוסדיים של 5%-10% ממניותיה לפי שווי חברה של כ-1.13 מיליארד שקל. החברה תנסה לגייס בשלב הראשון 50-100 מיליון שקל. את ההנפקה צפויה להוביל דש איפקס חיתום, בניהולו של אהרון סמרה, שהוביל בעבר הנפקות של מניות ושל אג"ח של החברה ואף השקיעה בחלק מהן.



מניית מנופים רשמה עלייה של 81% מתחילת החודש. העלייה נרשמה בעקבות כניסתה הצפויה לתחום חיפושי הנפט והגז. מטרת ההנפקה היא להגדיל את אחזקות הציבור לקראת כניסה צפויה למדד ת"א 100 בעדכון המדדים הקרוב.



בכדי להגיע למדד ת"א, מנופים צריכה להגדיל בכ-10%-15% את אחזקות הציבור (הדבר תלוי בהחלטת הבורסה לגבי שיעור אחזקה מינימלי של הציבור שיעמוד על 20% או 25%), כלומר בהתחשב בכך שהיא נסחרת לפי שווי של כ-1.13 מיליארד שקל, היא תצטרך להנפיק מניות בהיקף של כ-170 מיליון שקל - משימה שלפי הגורמים בשוק ההנפקות, נראת כמאתגרת במיוחד.



לפי ההערכות בשוק, בשל העובדה שהמניות שיונפקו יהיו חסומות למימוש במהלך תקופה של שלושה עד שישה חודשים, כמקובל בהנפקות פרטיות מסוג זה, החברה תצטרך להציע למשקיעים את המניות בהנחה של 10%-15%, לעומת שוויה בבורסה.



מנופים פועלת בתחום הנדל"ן המניב והבנייה למגורים בישראל, ארה"ב וקזחסטאן, והיא בשליטת קבוצת משקיעים בשם איי.אס.טי.אס (astc) בראשות איש העסקים השוויצי מרכוס וובר (45%), אברהם נניקשווילי וג'קי בן זקן וחיים רביבו (45%) כשהציבור מחזיק ב-10%.



הזינוק במניית מנופים בשבוע האחרון נובע בעיקר בשל עסקת בעלי עניין הנרקמת בימים אלה, שבמסגרתה צפויים בן זקן ונניקשווילי להעביר למנופים עד מחצית מן הזכויות ברישיון לחיפוש נפט באתר מד אשדוד מול רצועת החוף שבין פלמחים לאשדוד ומרוחק כ-16 ק"מ מהחוף.



השניים זכו ברישיון זה מטעם מועצת הנפט במסגרת קבוצת acc, המוחזקת בחלקים שווים על ידי נניקשווילי, בן זקן ואיש העסקים החרדי, חיים לייבוביץ'. העברת חלק מהזכויות למנופים נעשית בכדי למזער סיכונים הכרוכים בעלויות הקידוח באתר, הנאמדות בעשרות מיליוני דולרים, בהנחה שתימצא בו כדאיות כלכלית.



בשבועות הקרובים צפויה להתקיים אסיפת בעלי המניות של מנופים שבה הם יצטרכו להחליט אם להצטרף לבן זקן ונניקשווילי. כדי שההחלטה תתקבל יהיה צורך בהסכמתם של 75% מהמשתתפים בהצבעה.



בעקבות הצטרפותה של קבוצת astc לגרעין השליטה במנופים, עם השקעה של כ-342 מיליון שקל, התחזקה החברה במידה משמעותית, שכן קופת המזומנים שלה גדלה ליותר מ-300 מיליון שקל והונה העצמי נאמד בכ-650 מיליון שקל. הצטרפות הקבוצה הסירה את הדאגות של בעלי אג"ח מסדרות א' וב' בהיקף כולל של כ-200 מיליון שקל, לגבי יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה כלפיהם בשנים הקרובות. בעקבות כך התשואות לפידיון ירדו לכ-8%.



במנופים סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully