וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב: "שוק הנדל"ן ברוסיה עדיין לא חם מספיק"

מאת מיכאל רוכוורגר

17.2.2010 / 7:00

אפי פיתוח השיקה במוסקווה מלון עסקים יוקרתי בהשקעה של 50 מיליון דולר. לבייב על שוק היהלומים: "המלטשים מצויים במצב קשה"



>> פחות מחודש לפני מועד האסיפה לאישור הסדר החוב של חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב בייב, השיקה שלשום החברה הבת, אפי פיתוח, במוסקווה את מלון העסקים היוקרתי אקווה מרין שינוהל על ידי החברה האחות, מלונות אפריקה ישראל. דניה סיבוס, המשמשת כזרוע הבנייה והתשתיות של אפריקה, בנתה את המלון בהשקעה של יותר מ-50 מיליון דולר.

האקווה מרין ממוקם בלב איזורי העסקים, הממשל, התיירות והבידור של הבירה הרוסית ובמרחק של 15 דקות הליכה מהקרמלין והכיכר האדומה. המלון כולל 159 חדרי יוקרה, כ- כ-60 מהם חדרי עסקים משודרגים, ושתי סוויטות נשיאותיות עם מרפסות פרטיות.



הבעלים לב לבייב כיבד את הטכס בנוכחותו והתייחס להתפתחויות בשוקי הנדל"ן והיהלומים: "זה לא יהיה אמיתי להגיד ששוק הנדל"ן מתחמם והנכסים בו נמכרים במהירות כמו לחמניות חמות שיוצאות מן התנור, אך מה שאני כן יכול להגיד זה שאנחנו כן מזהים התעוררות מחודשת בביקוש לנכסים שלנו, ובעקבות כך אנחנו מחדשים את ההקמה של חלק מהפרויקטים.



לבייב הוסיף כי ההתעוררות בשוק הנדל"ן הרוסי נתמכת בירידה בשיעורי הריבית בגין ההלוואות לרמות של 11%-12%, כך שבשיעורי ריבית כאלה ניתן כבר לממן את הנכסים באמצעות נטילת הלוואות חדשות.



לעומת זאת, לגבי שוק היהלומים לבייב נשמע פחות נלהב: "אין תחושה של התאוששות בשוק. אני מקווה שעד סוף 2010 מצבו של ענף היהלומים יתאושש, כי כיום המלטשים מצויים במצב מאוד קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully