וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט צימצם אחזקותיו בכמה מהשקעותיו הגדולות כדי לממן את רכישת ברלינגטון נורתרן

רויטרס

17.2.2010 / 9:49

ברבעון הרביעי צמצם המיליארדר את הנתח שלו בחברות כמו ג'ונסון אנד ג'ונסון, P&G וקונוקו פיליפס



המיליארדר וורן באפט צימצם ברבעון הרביעי את אחזקותיו בכמה מהשקעותיו הגדולות ביותר, כהכנה להשלמתה של רכישת חברת הרכבות ברלינגטון נורתרן סנטה פה (bnsf), כך עולה מהדו"ח הרבעוני שהגיש באפט לרשות ני"ע בארה"ב.



באפט הקטין את אחזקותיו בענקיות מוצרי הצריכה ג'ונסון אנד ג'ונסון ופרוקטר אנד גמבל, כמו גם בענקית הנפט קונוקו פיליפס. בקונוקו פיליפס צימצם באפט את הנתח שלו ב-34% ברבעון הרביעי, ובג'ונסון אנד ג'ונסון הופחת הנתח שלו ב-26%. בפרוקטר אנד גמבל, בה מושקע באפט כבר 20 שנה, ואשר נחשבת להשקעה המצליחה ביותר שלו, הפחית באפט את השקעתו ב-9%. נכון לסוף 2009 היה שווי הנתח שלו בחברה 5.31 מיליארד דולר.



בין החברות שבהן הגדיל באפט את אחזקותיו ברבעון נכללות וול מארט, וולס פארגו, איירון מאונטיין ובקטון דיקינסון. שווי ההשקעות של באפט בחברות הנסחרות בארה"ב עלה ב-2% ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון שקדם לו, והסתכם ב-57.93 מיליארד דולר.



בשבוע שעבר השלימה ברקשייר התאוויי, חברת האחזקות של באפט, את רכישתה של bnsf, חברת הרכבות השניה בגודלה בארה"ב, בעסקה בשווי 26.4 מיליארד דולר במזומן ומניות. באפט בן ה-79 הוא האיש השני בעושרו בעולם, אחרי ביל גייטס. ברקשייר התאוויי מחזיקה בקרוב ל-80 חברות במגוון תחומים, החל ממזון וכלה בנפט וביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully