וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורוס הכפיל את הימורו על הזהב ברבעון הרביעי; רכש אחזקות גם בסיטי, מונסנטו ופורד

סוכנויות הידיעות

17.2.2010 / 12:30

בחודש שעבר כינה סורוס את הזהב "בועת הנכסים האולטימטיבית", לאחר שמחירו עלה לשיא של 1,226 ד' בדצמבר



המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס הגדיל ברבעון האחרון של 2009 את השקעתו בזהב ביותר מפי שניים, לאחר שבאותה תקופה עלה מחיר הזהב לשיאים חדשים, כך עולה מהדו"ח הרבעוני שהגיש המשקיע לרשות ני"ע בארה"ב.



סורוס פאנד מנג'מנט, חברת ניהול הקרנות של סורוס, המנהלת נכסים בשווי 25 מיליארד דולר, השקיעה ברבעון שעבר 421 מיליון דולר נוספים ב-spdr גולד טראסט, תעודת הסל הגדולה ביותר העוקבת אחר מחיר הזהב, ובכך הגדילה את השקעתה ל-663 מיליון דולר – ההשקעה הבודדת הגדולה ביותר של החברה.



2009 היתה השנה התשיעית ברציפות שבה עלה מחיר הזהב. במהלך הרבעון הרביעי של 2009 זינק הזהב באופן עקבי, כאשר ב-3 בדצמבר הוא הגיע לשיא של 1,226.56 דולר לאונקייה. כעת נסחרים החוזים על הזהב למסירה מיידית בשינויים קלים, סביב מחיר של 1,118.85 דולר לאונקייה.



בחודש שעבר דיבר סורוס על הזהב במסגרת פאנל בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ, כאשר כינה אותו "בועת הנכסים האולטימטיבית", והזהיר מפני ירידת מחיר הזהב.



בנוסף להשקעה בזהב, רכש סורוס במהלך הרבעון הרביעי כמעט 95 מיליון מניות בבנק סיטי, אשר הסתכמו ב-313 מיליון דולר, נכון לסוף 2009. ברבעון השלישי לא החזיק סורוס במניות של סיטי. סורוס הגדיל את אחזקותיו ביצרנית הזרעים מונסנטו, וכן בענקית הנפט והגז הברזילאית פטרובס. חברות נוספות שעליהן הימר סורוס ברבעון הרביעי היו חברת הטלקום האמריקאית at&t, ויצרנית הרכב פורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully