וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרפים למעגל העבודה

אביטל מולאי

17.2.2010 / 13:01

בחודש מארס יתקיים כנס תעשיינים ויריד תעסוקה בעיר כרמיאל. אחת המטרות היא להגדיל את שיעור ההשתתפות בשוק העבודה

מחוז חיפה והצפון במשרד התמ"ת בשיתוף שירות התעסוקה, הרשות לפיתוח הגליל, התאחדות התעשיינים, התאחדות בבעלי המלאכה והתעשייה ועירית כרמיאל יקיימו כנס תעשיינים ויריד תעסוקה אזורי ב-9/3/10 בעיר כרמיאל.

הכנס יתקיים בהשתתפות שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר, ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר, מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי ואחרים.

מטרות הכנס ויריד התעסוקה

הגדלת שיעור השתתפות בשוק העבודה, הגברת היצוא ומידע על אמצעי הסיוע לתעשיינים/מעסיקים.

אמיר אופיר הממונה על מחוז חיפה והצפון במשרד התמ"ת אומר כי "בהתאם למדיניותם של שר ומנכ"ל התמ"ת בנושא הגברת התעסוקה ובמסגרת המאבק באבטלה הגבוהה בצפון, המחוז שם לו כיעד מרכזי ביריד ובכנס המעסיקים, את שילובם של כ-100 עובדים ויותר בשוק העבודה ובמקביל חשיפת כלל מסלולי הסיוע של משרד התמ"ת למעסיקים ויזמים מכרמיאל והאזור".

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר מציין כי משרדו רואה חשיבות רבה בקידום נושא התעסוקה בישראל ככלל ובפריפריה בפרט. "כשר הנושא בתיק הכלכלי-חברתי העיקרי אני מחוייב להוביל מדיניות ממשלתית של יצירת תשתיות ותוכניות לפיתוח כלכלי ותעסוקתי בנגב ובגליל, למשיכת השקעות, לפיתוח מקורות תעסוקה ולעידוד הקמתם של עסקים גדולים וקטנים בגליל. זהו נושא הליבה בו אני עוסק כשר ולשם מנותבים מרבית זמני ומרצי". עוד הוסיף ואמר השר בן אליעזר כי משרד התמ"ת מפעיל את מיטב הכלים והאמצעים אשר עומדים לרשותו על מנת למגר את האבטלה, לעודד את התעסוקה ולפתח את תחומי המסחר והתעשייה במשק".

לעסקים בפריפריה קשיים ייחודיים

אבי פלדמן, מנהל המטה לפיתוח הנגב והגליל במשרד התמ"ת אומר "ברור כי עסקים הרחוקים מהמרכז הכלכלי של מדינת ישראל מתמודדים עם קשיים שונים הנובעים מהמיקום הפריפריאלי".

פלדמן מציין כי משרד התמ"ת נושא את דגל הפיתוח הכלכלי של הפריפריה ככלל והגליל בפרט, מפעיל ומקדם כלים ומערכי סיוע שונים לטובת העסקים והתעשייה באזור,כגון: גיוס עובדים באמצעות מסלולי התעסוקה, סיוע בהרחבת מפעלים קיימים, הכשרות מקצועיות, סיוע בשיווק לחו"ל, פיתוח ושדרוג אזורי תעשייה, חונכויות עסקיות ומו"פ תעשייתי.

בשנה הקרובה המשרד מתכוון לפעול באמצעות כלים חדשים הכוללים הקמה עתידית של מפעלים מחוללי שינוי, תוכניות ייעודיות לעסקים קטנים וחממה תעשייתית בגליל .

הנתונים הועברו על ידי משרד התעשייה המסחר והתעסוקה -
לשכת הדוברת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully