וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי משפיל את יוון: תאבד את זכות ההצבעה בפגישת האיחוד בחודש הבא

סוכנויות הידיעות

17.2.2010 / 15:16

אם יוון לא תבצע קיצוצים נוספים בתקציבה עד ה-16 במארס, האיחוד עשוי לבצע את הקיצוצים בעצמו



יוון, הנאבקת כיום להימנע מחדלות פירעון בעקבות גירעונותיה העצומים, איבדה את זכות ההצבעה שלה בפגישה מיוחדת שיערוך האיחוד האירופי בחודש הבא, הפעם הראשונה בתולדות האיחוד בה נשללה זכות ההצבעה של אחת החברות - כך דיווח היום העיתון "דיילי טלגרף".



הצעד אמנם סמלי, אך מהווה השפלה חמורה עבור ריבונותה של יוון, על רקע דרישותיהם של שרי האוצר של האיחוד כי המדינה תערוך קיצוצים משמעותיים בתקציבה במטרה להרגיע את השווקים ולבלום את התפשטותו של משבר החוב של יוון למדינות נוספות. אם יוון לא תבצע את הקיצוצים הדרושים עד ה-16 במארס, איימו השרים, יבצע האיחוד את הקיצוצים בעצמו באמצעות סעיף באמנת ליסבון המאפשר לו לעשות כן.



"לא נוותר להם", אמר שר האוצר האוסטרי, ג'וזף פרול. בכירי בגרמניה קראו גם הם לאיחוד לשלול את זכות ההצבעה של יוון באיחוד האירופי עד שתצליח לצאת מבעיותיה הכלכליות. האיחוד האירופי טרם חשף עד כה את תוכנית לסייע ליוון לגייס 30 מיליארד יורו עד סוף יוני, כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה. ז'אן קלוד יונגר, שר האוצר של לוקסמבורג ונשיא פורום שרי האוצר של האיחוד האירופי, אמר כי הדיווחים לפיהם קרן המטבע הבינלאומית (imf) ובריטניה עשויות לחלץ את יוון הן מגוחכות והוסיף כי ההערכות היו נכונות הדבר היה פוגע קשות באמינותו של האיחוד.



שרי האוצר, בהובלת השרים של גרמניה, אוסטריה ושוודיה, אמרו אתמול כי יוון צריכה לחקות את אירלנד ולטוויה, אשר ערכו שתיהן קיצוצים חדים בהוצאות ובשכר לעובדי המגזר הציבורי. "הבהרנו ליוון שהכדור נמצא כעת במגרש שלה", אמר סגן שר האוצר הגרמני, יורג אסמוסן. "עליה לנקוט באמצעים נוספים".



השרים מ-27 מדינות האיחוד האירופי אמרו בהצהרה משותפת כי עד ל-16 במארס יוון חייבת להוכיח כי היא מתכננת צעדים נוספים לקיצוץ הגירעון שלה בתקציב, העומד כיום על 12.7% מהתמ"ג של יוון, ל-8.7% מהתמ"ג השנה, וכי על צעדי הקיצוץ להוביל לכך שהגירעון יהיה בגובה של 3% מהתמ"ג - התקרה אשר הציב האיחוד האירופי - עד 2012. בדומה להצהרותיהם מהשבוע שעבר, גם הפעם לא ציינו השרים אמצעים ספציפיים לתמיכה מצדם ביוון.



שר האוצר היווני, יורגוס פפקונסטנטינו, אמר לעיתונאים בבריסל כי יוון כבר מקדימה את היעדים שהציבה לעצמה לצמצום הגירעון, והביע התנגדות לקיצוצים נוספים. לדבריו, הודות למס חד פעמי שהוטל על חברות גדולות, היה התקציב בעודף בחודש ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully