וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות בברצלונה - גוגל עושה באזז

שלומי גוטמן

17.2.2010 / 17:33

באופן לא יותר מפתיע - את מרבית תשומת הלב בכנס הסלולר השנתי בברצלונה גנבה חברת גוגל - כשלצידה גם מיקרוסופט ובלאקברי לא מפסיקות להפתיע. אפילו בביתנים הישראלים נרשמה תנועה. שלומי גוטמן העביר לנו דיווח ישר מהסמארטפון

לא צריך להסתובב יותר מדי בין הדוכנים בתערוכה השנתית של עולם הסלולר כדי להבין - הבשורה על פי ברצלונה היא גוגל, שוב גוגל: למרות הבאז שלא ממש עושה יותר מאשר קצת באז תקשורתי, מצליחה האימפריה האינטרנטית לכבוש עוד נישה בכנס היוקרתי.

האנדרואיד, מערכת ההפעלה לסלולאר של גוגל שמעוררת הרבה עניין, מראה סימנים ראשונים אצל יצרנים כמו סוני אריקסון וחברות נוספות, בהן כאלה שעד עתה ייצרו מכשירים די פרימיטיביים. דווקא האנדרואיד תאפשר להם לספק לצרכן סל מכשירים מתקדמים, כשהכל נשען כמובן על גוגל - התהליך הזה יוביל בסופו של דבר לכך שכולנו נשלם פחות וההיצע ילך ויגדל.

ההתפתחות הטכנולוגית של עולם הסלולאר לא נעצרת והיא עדיין מרשימה: זה נשמע כמו קלישאה או מערכון שחוק אבל הטלפון הסלולארי פשוט יכול לעשות הכל. כמעט הכל: סמסונג השקיעה לא מעט תשומת לב במערכת הבידור הנלווית, עם טכנולוגיית מסך מתקדמת שאפשר לראות אפילו באור יום מלא, מייקרוסופט מחברת בין הסלולארי לבין מערכת ההפעלה שלה ומוסיפה המון משחקים ומוזיקה וגם ממשיכה לדחוף בכל הכוח את מנוע החיפוש בינג - ובלאקברי תמיד לוקחים הכל ברצינות והפעם מדגימים כיצד אדריכל יכול לעצב ולשנות היישר מהמכשיר את תוכניות הבניין בו המכשיר מצוי באותו הרגע ממש. את הכותרות המרכזיות עד עתה תפס בעיקר החיבור בין נוקיה לאינטל שבשלב הראשון יתמקד במחשבים ניידים וסמארטפונים.

בקרוב אצלנו?

אבל הקידמה לא מגיעה בלי מחיר. מוקדם להעריך האם כל הטכנולוגיות והאפשרויות החדשות הנפרשות בפנינו מותאמות גם לרוחב הפס הקיים בעולם וגם ספציפית אצלנו בישראל. כבר עכשיו מתגלות לא מעט בעיות טכניות שנובעות מהגידול בשימוש ברוחב הפס ובחינה מעמיקה של האפליקציות החדשות מעוררת תהיה – תוך כמה זמן נגלה שהטכנולוגיה הקדימה את עצמה?

מערכת הבידור החדשה של מייקרופוסט לדוגמה, שלוקחת קדימה את המונח "בידור בסלולארי", מעבירה כמות מידע עצומה: כל סרטון כזה דורש פי 6 משיחה קולית רגילה. כשכמות המשתמשים הולכת וגדלה ומשך השימוש הולך וגדל נוצר כובד על הפס. הדיבור הכי חם בכנס (וגם בשער של הביזנס וויק) הוא על חברת AT&T שעומדת על סף קריסה בגלל שימוש בתכנים באמצעות האיי-פון שמכבידים על הרשת וגורמים לתקלות בכל רחבי ארה"ב. היקף השימוש בארץ עוד רחוק מזה הנרשם בארה"ב, כך שכרגע הכל מתקתק -אבל לא ברור האם הסטנדרט יישמר לאורך כל 2010 ובוודאי מאוחר יותר.

ובזווית המקומית, כמאה חברות ישראליות הגיעו השנה לברצלונה ובראשם מאסטר הטכנולוגיה הידוע - השר פואד בן אליעזר. בשני מתחמים מיוחדים (אחד של מכון היצוא) אפשר היה לסגור עסקאות בעברית צחה. לא רק חברות ענק הגיעו, אלא גם חברות קטנות יותר הצליחו לסחוף התעניינות – אמנם קשה לדעת כמה חוזים ייחתמו תחת חסותם של הקטלונים החביבים, אבל לפחות במונחי תנועה, גם הפעם הישראלים בחו"ל הצליחו לעשות הרבה רעש.

הכותב בעלים משותף וסמנכ"ל טכנולוגיות של קבוצת שטרודל מערכות מידע וטלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully