וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה תקבל 65% מהדירה והגבר 35% בלבד במסגרת גירושים

שלומית צור

17.2.2010 / 19:31

בשל יכולת השתכרות שונה של בני הזוג - ביהמ"ש המחוזי בתל אביב קבע כי הדירה לא תחולק באופן שווה



בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק בשבוע שעבר כי חלוקת דירה בין בני זוג תתבצע באופן לא שווה: 65%-35% לטובת האישה.



מפסק הדין, שניתן בהרכב של שלושה שופטים, עולה כי בבעלות בני הזוג הנמצאים בהליכי גירושים, דירה בת 4 חדרים במרכז הארץ. הדירה רשומה בבעלות שניהם באופן שווה (חצי חצי).



במסגרת הליכי הגירושים פסק בית המשפט לענייני משפחה לפני חצי שנה כי חלוקת הדירה בין בני הזוג - במידה ותימכר לצד שלישי - תתבצע באופן של 45%-55% לטובת האישה, בשל העובדה שיכולת ההשתכרות העתידית שלה פחותה מזו של הבעל. כמו כן קבע בית המשפט כי אם האישה תקנה את חלקה בדירה מהבעל, החלוקה תתבצע באופן שווה של 50%-50.



בערעור שהגישה האישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לפני חודשיים באמצעות עו"ד עדו דבון, טענה האישה כי יכולתה הכלכלית מצדיקה חלוקה שונה של הדירה בין בני הזוג. בית המשפט קיבל את הערעור וקבע כי החלוקה תשתנה לטובת האישה באופן של 65%-35% בין אם תימכר בשלמותה לאישה ובין אם תימכר לצד שלישי.



במסגרת הערעור, טען עו"ד דבון כי על בית המשפט להתחשב באיתנות הכלכלית וכושר ההשתכרות של כל אחד מבני הזוג.



לפני כשנה וחצי התקבל תיקון לחוק יחסי ממון בין בני זוג. התיקון מעניק סמכות לבית המשפט לקבוע כי חלוקת המשאבים בין בני הזוג לא תהיה באופן שווה. על פי התיקון החלוקה תתחשב "בנכסים עתידיים, לרבות כושר ההשתכרות של כל אחד מבני הזוג".



עו"ד דבון הסביר כי מצא לנכון לערער על פסיקת בית המשפט לענייני משפחה, בשל העובדה כי במשך שנות נישואיהם של בני הזוג, הבעל למד והתקדם במסלול הקריירה שלו והאישה התרכזה בעיקר בגידול הילדים. על כן יכולת ההשתכרות של בני הזוג שונה באופן מובהק. לדבריו, התיקון לחוק משנה את רעיון החלוקה השווה לחלוקה שוויונית ובא לבחון את החוזק הכלכלי של כל אחד מבני הזוג ביציאה מהנישואים.



"אין לי ספק כי פסק הדין ישפיע מאוד על חלוקת הרכוש בין בני זוג בישראל", אמר עו"ד דבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully