וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הסוציאליסטי היחיד בארה"ב רשם רווחי שיא ולא נפגע מהמשבר

סוכנויות הידיעות

17.2.2010 / 22:56

התעניינות ברחבי ארה"ב בבנק אוף נורת דקוטה - הבנק היחיד שבבעלות מדינה בארה"ב, לפי אי.פי.



בנק אוף נורת דקוטה, הבנק היחיד שנמצא בבעלות מדינה בארה"ב ואשר הוקם על ידי פעיל המפלגה הסוציאליסטית בתקופת מלחמת העולם הראשונה, הצליח להמשיך לרשום רווחי שיא לכל אורך המיתון הכלכלי, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.



הבנק, הנמצא בבעלות מדינת צפון דקוטה, אינו מציע עמדות למשיכת מזומנים או מנפיק כרטיסי אשראי, וכולל רק כמה אלפי חשבונות חיסכון והמחאות. מטה הבנק נמצא בבניין בצורת ספינת קיטור על גדות נהר מיזורי, אליו עבר מהמטה המקורי שלו שהיה במפעל לשעבר לייצור מכוניות.



הבנק אשר נוסד בשנת 1915 על ידי פעיל המפלגה הסוציאליסטית אי.סי. טאונלי, מעורר כעת עניין גם במדינות אחרות של ארה"ב, ויוזמות להקמת בנקים דומים כבר הועלו במדינות דוגמת פלורידה, וושינגטון, ורמונט ואורגון. העניין בבנק נובע גם מכך ששיעור האבטלה במדינת צפון דקוטה הוא הנמוך ביותר בארה"ב - 4.4% - ויש המייחסים את הפגיעה המתונה יחסית של המיתון במדינה לצורת פעילותו של הבנק.



"יש הרבה סבל שם בחוץ, הרבה מדינות נמצאות בקשיים, והם קושרים את בנק אוף נורת דקוטה להצלחה הכלכלית שיש לנו כעת במדינת צפון דקוטה", אמר נשיא הבנק, אריק הרדמאייר בראון לסוכנות אי.פי. הרדמאייר סיפר כי קיבל המון פניות לגבי אופן פעילות הבנק, כולל פניות מגורמי ממשל במדינות קליפורניה, מישיגן, ניו מקסיקו ואוהיו. "יתכן שאנחנו זרז, או אולי חלק מהזרז", הוסיף. "לתת לנו את כל האשראי על המצב של צפון דקוטה זה מחמיא, אבל זו לא האמת".



בנק אוף נורת דקוטה משמש כסוכנות לפיתוח כלכלי וכ"בנקאי של הבנקים" ומאפשר לצמצם את היקף הסיכונים שנוטלים בנקים פרטיים בגין הלוואות שהם מעניקים וכן מסייע להם לממן פרויקטים גדולים יותר. הבנק גם מציע הלוואות בתנאים נוחים לחקלאים, סטודנטים ועסקים.



היקף הנכסים של הבנק הסתכם בכמעט ארבעה מיליארד דולר והיקף ההלוואות שהעמיד הגיע ל-2.67 מיליארד דולר, נכון לסוף שנת 2009. רווחי הבנק בשנה שעברה הסתכמו ב-58.1 מיליון דולר - רווחי שיא שנתיים זו השנה השישית ברציפות. במהלך העשור האחרון, הבנק הזרים כמעט 300 מיליון דולר מרווחיו לאוצר של מדינת צפון דקוטה.



"אנו רואים את עצמנו בתור בנק פדרלי קטן", אמר הרדמאייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully