וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כ לשעבר אביגדור יצחקי פועל לשינוי חוק הספרים מטעם צומת ספרים

מאת צבי זרחיה

18.2.2010 / 7:00

יצחקי, שהצטרף באחרונה למשרד הלובינג גורן-עמיר: "חלפו שנתיים מאז פרישתי מהכנסת, אני יכול לעשות מה שאני רוצה". ח"כ הורביץ: "פעילות זו נגד הצעת החוק מאוד תמוהה בעיני"



>> הקרב נגד חוק הספרים מתחמם: לקראת הדיון ביום שני הקרוב בהצעת החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה, מנהל בימים האחרונים הח"כ ויו"ר הקואליציה לשעבר אביגדור יצחקי עבודת לובינג נגד סעיפים בהצעת החוק.



יצחקי הצטרף באחרונה לצוות המנהלים של משרד הלובינג עליזה גורן ותומר עמיר. משרד הלובינג גורן-עמיר נשכר על ידי רשת חנויות הספרים צומת ספרים. ליצחקי קשרים פוליטיים בליכוד ובקדימה, והוא כיהן בכנסת במשך שנתיים והתפטר ממנה בפברואר 2008.

יצחקי אמר בתגובה: "חלפו שנתיים מפרישתי מהכנסת. כעת אני יכול לעשות מה שאני רוצה בלי כחל וסרק בכל תחום". שרים וחברי כנסת לשעבר אינם מחויבים בתקופת צינון בטרם מעברם למגזר הפרטי.



כל חבר כנסת לשעבר זכאי לאישור כניסה קבוע לכנסת, אבל אם ירצה לבצע עבודת לובינג בתוך המשכן - יהיה עליו לקבל היתר מיוחד כלוביסט. חוק הלוביסטים, המחייב לוביסטים להירשם ברשימת הלוביסטים באתר הכנסת, חל על משכן הכנסת בלבד, ולא על פעילות לובינג המתנהלת מחוץ למשכן. לדברי יצחקי, אין בכוונתו להירשם כלוביסט בעל היתר כניסה קבוע לכנסת, מאחר שאינו מתכוון להגיע רבות לכנסת אלא לפתח את המשרד לכיוונים נוספים.



הצעת חוק הספרים הוגשה על ידי שרת התרבות לימור לבנת והח"כים ניצן הורביץ (מרצ), זבולון אורלב (הבית היהודי), שלי יחימוביץ' (עבודה) ונחמן שי (קדימה). החוק קובע תגמולים לסופרים מהמחיר המומלץ לצרכן המודפס על גב הספר. בשנתיים הראשונות תינתן הגנה במסגרת החוק גם למו"לים. חנויות הספרים רשאיות למכור את הספרים במחיר נמוך מכך, אך הן יספגו את ההנחה.



יצחקי הסביר: "אני מנסה לשכנע שיש אבסורד בהצעת החוק. מצד אחד קובעים את המחיר המומלץ של הספר, שאותו לא ניתן לשנות בשנה הראשונה. מצד שני באים להגביל את המבצעים. מי שרוצה לדאוג לסופרים באמצעות תשלום של אחוזים מהמחיר המומלץ שמוקפא במשך שנה, צריך לפעול גם לכך שיימכרו כמה שיותר ספרים".



ח"כ הורביץ טען בתגובה: "הצעת החוק נוסחה בתיאום מלא עם כל הגורמים בענף הספרים: מו"לים ורשתות ספרים, כולל הוצאת כנרת זמורה ביתן, שחלקה בבעלות רשת צומת ספרים, סופרים, עורכים, מתרגמים ועוד. לכן ההתנגדות מאחורי הקלעים של גורמים אלה להצעת החוק מאוד תמוהה בעיני. בהצעה החדשה אין איסור על הגבלות על הנחות ומבצעים לצרכן ואין איסור על בעלות צולבת בין הוצאת ספרים לרשת חנויות למכירת ספרים. הצעת החוק עוסקת בהבטחת הגמול לסופרים, מתרגמים, עורכים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully