וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר תומך בתוכנית "נתיבי ישראל" של נתניהו

מוטי בסוק

18.2.2010 / 7:00



>> ישראל זקוקה לשדרוג של ממש ברמת התשתיות הפיסיות שלה - כך אמר אתמול נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בוועידת הנשיאים של הקהילות היהודיות בארה"ב, המתקיימת בירושלים.

הנגיד הוסיף כי הכבישים בישראל אמנם טובים בהרבה מבעבר, אך עם העלייה בהכנסה גדל מספר המכוניות ותשתיות הכבישים כיום אינן עונות לדרישות, וגורמת לאזרחים לבזבוז זמן וכספים אדיר. פישר הוסיף כי גם נמלי התעופה, נמלי הים ותשתיות החשמל זקוקים להשקעות נרחבות.



לדברי הנגיד, הצמיחה ב-2009 הפתיעה כלפי מעלה. הנגיד ציין כי התוצר הלאומי הגולמי ב-2009 היה כ-200 מיליארד דולר, כ-1.3% מהתוצר של ארה"ב. התוצר לנפש בשנה, כ-26 אלף דולר, שווה בגודלו לכ-64% מהתוצר של ארה"ב. התוצר לנפש ממקם את ישראל בין המדינות המפותחות בעולם - אבל לא בין העשירות שבהן.



לדברי פישר, המשק פתוח מאוד. הוא מייבא ומייצא מעל 40% מהתוצר שלו, ולכן תלוי מאוד במתרחש בעולם. הגירעון הממשלתי ב-2009, כ-5%, היה גבוה יחסית, אבל נמוך בהרבה מהגירעון של ארה"ב ובריטניה למשל.



לדברי הנגיד, מערכת הבנקאות בישראל איתנה מאוד ושמרנית. בעוד שבארה"ב יכלו אזרחים לקבל משכנתא בשיעור כ-110% מערך הנכס, ישראלים מחו על כך שכמעט שלא יכלו לקבל הלוואה בשיעור גבוה מ-70% מערך הנכס. רמת החובות של משקי הבית בישראל נמוכה יחסית, אם משווים את האוברדראפט בישראל להיקף החובות שאמריקאים לוקחים באמצעות כרטיסי האשראי שלהם.



הנגיד הזכיר את העובדה שבישראל מותר לאזרחים להשקיע כל סכום שהם רוצים בכל מקום בעולם. כתוצאה מכך, ישראלים פיזרו את נכסיהם בעולם. לדבריו, "בפרוץ המשבר, וזו תופעה שעמיתי הנגידים בבנקים מרכזיים מציינים כייחודית, ישראלים רבים חשו שכספם בטוח יותר בבית, והחלו למכור מט"ח ולרכוש שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully