וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הביטחון מתן וילנאי: הסדר הפנסיה של נחמן שי - החלטה חריגה

מאת צבי זרחיה

18.2.2010 / 7:00

שי, שכיהן כדובר צה"ל שלוש שנים אך קיבל גימלה כאילו שירת שמונה שנים: "ההחלטה אושרה על ידי כל הגורמים המוסמכים והיתה נהוגה אז"



>> "ההחלטה בעניין הסדר הפנסיה של דובר צה"ל לשעבר והח"כ כיום נחמן שי היתה החלטה פרטנית וחריגה" - כך קובע סגן שר הביטחון ח"כ מתן וילנאי (עבודה) בתשובה לשאילתה בעניין שהגיש ח"כ מאיר שטרית (קדימה). וילנאי שימש כראש אכ"א בצה"ל בעת עריכת ההסדר עם שי, והיה שותף לאישורו.

כפי שנחשף לפני חודשיים, שי, שכיהן כדובר צה"ל במשך שלוש שנים (1988-1991), יצא לחופשה ללא תשלום במשך חמש שנים לאחר סיום תפקידו. עם סיום החופשה זכה להסדר המאפשר קבלת גימלה מהצבא לאחר שמונה שנות שירות. גמלתו של שי לפי דרגת תת-אלוף התייחסה ל-28 שנות כהונתו בצבא ובשירות הציבורי, ובהם ברשות השידור. כתוצאה מהסדר זה החל שי לקבל הגימלה החל מ-1996 לפי שכר קובע של תת-אלוף אף שבפועל כיהן רק שלוש שנים כדובר צה"ל בדרגת תת-אלוף. שי סירב באחרונה לחשוף את גובה גימלתו.



וילנאי ציין "לפי בדיקת צה"ל עולה כי בעשר השנים האחרונות לא התקבלה החלטה דומה בנוגע לאנשי קבע אחרים. לפי מדיניות שנקבעה על ידי הרמטכ"ל ב-2004, החל ממועד זה אין מאפשרים חופשה ללא תשלום לפני פרישה של משרת קבע, אלא אם כן משרת הקבע זכאי לפרוש טרם היציאה לחופשה ללא תשלום, וגם אז במקרים חריגים בלבד".



וילנאי הוסיף כי "גורמי צה"ל קיבלו החלטה בדבר מסלול השירות כולל תקופת החופשה בלא תשלום כהחלטה חריגה, בשים לב לשירותו הציבורי הקודם של שי, לרבות שנים במערכת הביטחון . עם סיום תפקידו של שי כדובר צה"ל ותחילת העסקתו ברשות השידור החליט הרמטכ"ל דאז דן שומרון, לפי המלצת הגורמים המוסמכים, כי שי ייצא לחופשה ללא תשלום. בגין הכללת תקופת החופשה ללא תשלום כתקופה המזכה בגימלה הפריש שי כספים בהתאם להוראות הרלבנטיות, על פי הסדר מיוחד".



שי אמר אתמול בתגובה: "תשובת וילנאי מוכיחה שההסדר שנעשה עמי אושר על ידי כל הגורמים המוסמכים. לפני 23 שנה, הההסדר הזה היה מקובל בצבא. אני יודע על מקרים רבים נוספים של הסדרים כאלה שנעשו עם קציני צבא שהגיעו לשירות של שמונה שנים ופרשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully