וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל על סף יציאה מקבוצת השווקים המתעוררים

נמרוד הלפרן

18.2.2010 / 7:00



>> ישראל על סף יציאה מקבוצת השווקים המתעוררים וצפויה להפוך לאחת משמונה מדינות שקודמו ממעמד של שוק מתעורר לשוק מפותח ב-110 השנים האחרונות - כך עולה מהשנתון המשותף לבנק קרדיט סוויס ולונדון ביזנס סקול.



לפי השנתון, בשלושה העשורים שחלפו מאז נולד המונח "שווקים מתעוררים", מעמדן של קומץ מדינות בלבד הועלה משוק מתעורר לשוק מפותח, ולמעט ישראל ודרום- קוריאה - הנמצאות בעיצומו של תהליך מעבר משוק מתעורר לשוק מפותח - רק פורטוגל ויוון קודמו למעמד של שוק מפותח.

לפי ניתוח של נתוני תוצר מקומי גולמי (gdp) לנפש של יותר מ-100 מדינות בעולם החל בשנת 1900, קודמו רק שש מדינות ממעמד של שוק מתעורר לשוק מפותח - פינלנד, יפן, הונג-קונג, סינגפור, ובהמשך - פורטוגל ויוון. לפי השנתון, דירוג לפי תמ"ג לנפש - המבוסס על התחזיות העדכניות ביותר של קרן המטבע הבינ"ל (imf) לסוף שנת 2009 - מראה כי הקו המפריד בין שווקים מתעוררים למפותחים הוא תמ"ג לנפש של 25 אלף דולר. עם זאת, ישראל היא השוק המתעורר היחיד שבו התמ"ג לנפש גבוה מרף זה - 29,700 דולר לנפש. התמ"ג לנפש של דרום-קוריאה הוא 16,500 דולר. פורטוגל היא השוק המפותח היחיד שבו התמ"ג לנפש נמוך מרף של 25 אלף דולר, ומסתכם ב-20,600 דולר לנפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully