וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופציה על השם של בן דב

חגי עמית

18.2.2010 / 7:00

BenchMarker



>> הרבה מנהלי השקעות התייחסו לעסקה שהוצעה להם אתמול בבוקר - לקנות גוש מניות של חברת טאו, כאל עסקה חשודה.

האם הייתם משקיעים במנייתה של חברה שדיווחה בסוף ספטמבר 2009 כי בשלוש השנים הקרובות צריכה לעמוד בהחזרים בגין התחייבויותיה בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל כל שנה - ובשנה הרביעית יכבידו עליה כבר 400 מיליון שקל של החזרים? האם הייתם עושים זאת בזמן שתזרים המזומנים החזוי שלה מפעילות שוטפת בשנה הקרובה הוא 52 מיליון שקל - ובשנה אחר כך 94 מיליון שקל? הייתם מסתמכים על כך שתזרים זה יגיע כולו - ממימוש ניירות ערך?



האם הייתם משקיעים בחברה שנכון לספטמבר 2009 הגירעון שלה צמח ב-17 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2009 - ומעריכה כי ב-12 החודשים הקרובים מקורותיה יספיקו לה כדי לעמוד בהתחייבויות. אבל אחר כך אינה יודעת מה יהיה עתידה הפיננסי? איש העסקים שלומי שני לקח אתמול אופציה - יחד עם קבוצת אנשי העסקים שמאחוריו - תוך שהוא מהמר בעיקר על דבר אחד: על כך ששמו הטוב של אילן בן דב, בעל השליטה בפרטנר יהיה חשוב לו די כדי למנוע מחברת טאו להיקלע לחדלות פרעון.



כבר היום מסתכמות ההתחייבויות של בן דב בגין החברה ב-176 מיליון שקל בגין ערבויות על הלוואות שנטל על עצמו כדי לסייע לחברה.



אתמול כבר נפרד אילן בן דב מ-25% מטאו, גם אם רק באופן זמני, שכן החברה דיווחה כי הוא צפוי להזרים לה כסף בהנפקת זכויות בהמשך הדרך. אבל האמת היא שבן דב מחזיק בעוד פחות מטאו - באופן מעשי. ב-14 בפברואר העמיד לאומי אשראי לחברה בסך של כ-35 מיליון שקל נגד שעבוד ניירות ערך וכספים שבידי החברה. כך שחלק גדול מהחברה שייך כבר לבנקים.



סכומי העתק שתזדקק להם טאו כדי לעמוד בהתחייבויותיה הם כאלה שעשויים להקשות על בן דב לגייס - גם במעמדו כבעל השליטה בפרטנר. מדובר על סכומי עתק שלא יהיה לו פשוט לגייס - בהתחשב ברמות המינוף שנטל על עצמו לצורך רכישת פרטנר. רוכשי מניות טאו אתמול הביעו אמון כי בן דב יצליח לעמוד מאחורי החברה. אחרת - גם ההנחה של 6% שלה הם זכו ברכישת המניות - לא תנחם אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully