וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות חדשות למרקסטון: משרד עו"ד גיבסון דן תובע 1.3 מ' ד' שכר טרחה שלא שולם בגין פרשת השוחד

אורה קורן

18.2.2010 / 9:15

מרקסטון: וקס ולובש כלל לא חתמו על ההסכם ההסכם אלא ברוידי בלבד ולכן אינו תקף



פרשת השוחד שנתן יו"ר קרן מרקסטון לשעבר, אליוט ברוידי כדי לגייס כספים לקרן ממשיכה לרדוף את מנהליה הישראלים, אמיר קס ורון לובש. משרד עורכי הדין האמריקאי גיבסון דן (gibson dunn) טוען, כי הקרן מסרבת לשלם לו שכר טרחה בסך 1.3 מיליון דולר, לאחר שכבר שילמה לו 976 אלף דולר בגין עבודתו בפרשת השוחד ממאי 2007 עד אוקטובר 2009. לטענתו, בנובמבר 2009 שכרו מרקסטון וברוידי עורכי דין חדשים לטפל בענייניהם.



הטענה מתבררת בבית המשפט העליון במנהטן. עורך הדין של מרקסטון, ויליאם טיילור השלישי ממשרד צוקרמן ספדר בוושינגטון טען בתגובה, כי ההסכם האחרון שנחתם עם גיבסון דן היה חתום על ידי ברוידי בלבד. שני המקומות לחתימת לובש וקס נותרו ריקים, ומשום כך ההסכם לא תקף. לדבריהם, לובש וקס כלל לא ידעו על ההסכם האחרון ולברוידי לא היתה סמכות לחתום לבד על ההסכם. מבחינתם, ברוידי הפר את הסכם השותפות בינם בקרן. כתוצאה מכך, אין כל הסכם תקף בין מרקסטון לגיבסון דן.



בגיבסון דן טענו בתשובה, כי לא היו צריכים וללדא שכל שלושת המנהלים חתומים על ההסכם, מאחר וחתמו עליו עם יו,ר הקרן, המחזיק 50% ממניותיה.



במסגרת חקירת התובע הכללי של ניו יורק, אנדרי קומו, הודה ברוידי במתן שוחד בסכום המתקרב למיליון דולר כדי לדייס את קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק להשקיע במרקסטון. קרן הפנסיה השקיעה 250 מיליון דולר במרקסטון. בהסדר שגובש הסכים ברוידי לשלם 18 מליון דולר. בהמשך הגיעה מרקסטון להסדר עם התביעה הכללית של ניו יורק במסגרתו תשלם אף היא 18 מליון דולר לקרן הפנסיה. הסכום ישולם במשך שלוש שנים מדמי הניהול של הקרן, מחציתו על ידי ברוידי, רבע על ידי קס ורבע על ידי לובש.



במקביל לחקירת התנהלות הגיוס מהקרן בניו יורק נפתחה חקירה לגבי התנהלות הגיוס מקרן הפנסיה של עובדי מדינת קליפורניה, שהשקיעה במרקסטון 50 מליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully