וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הסטרלינג רושם עליות, היורו שומר על יציבות

TheMarker Online

18.2.2010 / 9:57

הזינוק של הפאונד האנגלי חזרה נבע בעיקר מתאבון המשקיעים לסיכון אשר מקטין את הביקושים לשטר הירוק כמפלט בטוח



בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי, הפאונד האנגלי גרף רווחים והתרומם אף מעל הרמות של 1.5800 אל מול הדולר. הזינוק חזרה נבע בעיקר מתאבון המשקיעים לסיכון אשר מקטין את הביקושים לשטר הירוק כמפלט בטוח. יחד עם זאת, הסנטימנט הכללי כלפי השטר המלוכני עדיין מעורער וזאת לקראת הפרוטוקולים של הבנק המרכזי האנגלי. כעת סטרלינג/דולר נסחר סביב הרמות של 1.5770 דולר.



השוק המתין לפרוטוקולים של הבנק המרכזי האנגלי לאחר החלטת המדיניות המוניטרית האחרונה, התחזית הייתה כי כל תשעת חברי הועידה המחליטה בנוגע לריבית לטווח קצר הצביעו בעד הותרת הריבית ללא שינוי ברמה של 0.5%. נזכיר, כי בפגישת הבנק המרכזי הוחלט גם להקפיא את ההקלה הכמותית והזרמת הנזילות לשוק המקומי.



כמו כן, בשעה 9:30 (gmt) המשקיעים התמקדו בנתוני תביעות מחוסרי העבודה לחודש ינואר. הנתון בדרך כלל מתפרסם 15 ימים לאחר תום החודש. התחזית הינה מעודדת ומצביע על הצטמקות לרמה שלילית של 15.2 אלף. מה שאומר שצפוי גיוס רב יותר של עובדים ביחס לתביעות מחוסרי עבודה. בפועל הנתון פורסם הרבה מעל הצפי והסתכם על 23.5 אלף התובעים את הביטוח לאומי להטבות אבטלה.



מבחינה טכנית הצמד סטרלינג/דולר פרץ את רמת ההתנגדות של 1.5760 ועשוי להגיע ליעד של 1.5850 דולר. הנתונים אשר עשויים לבוא יכולים שנות את האופוריה כלפי השטרלינג ולהוריד את הצמד חזרה לבחון את רמת התמיכה של 1.5560/80 דולר.



הבוקר היורו נסחר ביציבות, זאת לאחר עליות חדות יום קודם כנגד הדולר, המשקיעים חתכו בהחזקותיהם הדולריות בשל התחזית לפתרון בעיית החובות של יוון. מנובמבר 2009, המטבע האירופאי מחק מערכו כ-10% בשל הדאגות כי ממשלת יוון לא תעמוד בהתחייבויותיה. המסחר הספקולטיבי החל לשנות את כיוון המטבע האירופאי.



היום מירב תשומת לב המשקיעים תהייה לנתוני אשרות הבניה בארה"ב בשעה 13:30 (gmt) ומאוחר יותר בשעה 19:00 (gmt) הפדרל רזרב יפרסם את הפרוטוקולים אשר יתנו בהירות בנוגע למצב הכלכלה האמריקאית.



זהב: החוזה העתידי על הזהב נסחר ביציבות ביום רביעי, זאת לאחר עליות חדות של קרוב ל 2 אחוז ביום המסחר הקודם. התמיכה במתכת היקרה הייתה עקב העליות של היורו וחולשת הדולר, מה שהופך את הזהב להשקעה אלטרנטיבית. כעת החוזה העתידי על הזהב נסחר סביב הרמות של 1,118.30 דולר לאונקייה. מבחינה טכנית רמת ההתנגדות החזקה תהייה סביב 1,124.20 דולר, פריצה עשויה אף להקפיץ את המתכת לאזור היעד הפסיכולוגי של 1,150 דולר לאונקייה.



נפט: החוזה העתידי על הזהב השחור רושם עליות ביום ומתקרב ליעד של 78 דולר לחבית. הנפט מקבל תמיכה מירידות ערך הדולר ועליות בשוק המניות. כאשר המדדים המובילים באירופה רושמים עליות של יותר מאחוז שלם והחוזים העתידיים בוולסטריט בעליות של 0.4% בממוצע. המשקיעים סבורים כי הביקושים לאנרגיה ודלק ימשיכו לעלות וידחפו את מחיר הנפט לאזור ה-80 דולר כבר השבוע. כעת החוזה העתידי על הנפט נסחר סביב הרמות של 77.55 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully