וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי גאידמק: "הוא מישכן את ביתו ומכוניתו; הפך לפרסונה נון גרטה בעולם העסקים"

עמית בן-ארויה

18.2.2010 / 10:52

גאידמק השוהה ברוסיה לא העביר השלמת ערבות בסך 3 מיליון דולר, ופרקליטיו טוענים כי אינו מסוגל לעמוד בכך



"יש שינוי דרסטי במצב הכלכלי של ארקדי גאידמק. הוא נמצא בבית שהוא נאלץ למשכן אותו, המכונית ממושכנת והנושים עטו עליו מכל הצדדים בגלל פסק הדין נגדו בצרפת", כך אמר עו"ד דוד ליבאי, בא כוחו של גאידמק בדיון בנוגע לערבויות. "בגלל ההאשמה בהלבנת הון, הוא הפך לפרסונה נון גרטה בעולם העסקים".



גאידמק, שכבר יותר משנה לא הגיע לישראל, כבר הפקיד 6.5 מיליון דולר כערבות, אך המדינה מתעקשת שיעביר לידיה 3 מיליון דולר כפי שהסכים לכך גאידמק לפני כמה חודשים. פרקליטיו טוענים שמצבו של גאידמק השתנה בחודשים האחרונים לרעה והוא אינו יכול לספק את הסכום. עם זאת, לא הציגו מסמכים בהתאם לטענותיהם.



בדיון פירט בא כוח גאידמק, עו"ד דוד ליבאי, את סכומי הערבות הגדולים שניתנו בישראל במשפטים פליליים: מיכאל צ'רנוי במשפט מניות בזק הפקיד 10 מיליון שקל במזומן ועיקלו לו רכוש ב-10 מיליון שקל נוספים, ישראל פרי הפקיד עד הכרעת הדין 10 מיליון שקל להבטחת התייצבותו להליך. כמו כן, הדגישו את ההקלה בערבויות לה זכה נאשם אחר בתיק, נחום גלמור שמוגדר על ידי הפרקליטות איש הקש של גאידמק. פרקליטיו, עורכי הדין נבות תל-צור וז'ק חן, הגיעו עד בית המשפט העליון בעניין הערבויות ובסופו של דבר נקבעה ערבות של 8 מיליון שקל, לאחר שהמדינה דרשה 7 מיליון דולר.



בא כוח פרקליטות מיסוי וכלכלה, עו"ד שרון פרידמן, טען מנגד כי גאידמק מפר הוראת בית משפט כשאינו מפקיד את יתרת הסכום, אף שניתנו לו שתי אורכות. "גאידמק מצפצף על החלטת בית משפט, ומנהל את המשפט בשלט רחוק מחוץ לארץ", אמר פרידמן.



שלא לפרוטוקול, שאלה השופטת כוחן את נציגי תביעה האם לא כדאי להמתין עד 18 במארס, אז אמור להתייצב גאידמק להקראת כתב האישום ואז לבחון את עניין הערבויות.



כוחן תמסור את ההחלטה ביום שני הקרוב. גאידמק מיוצג על ידי עורכי הדין ליבאי, נתי שמחוני, רונן רוזנבלום ודפנה ליבאי. פרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת על ידי עורכי הדין פרידמן, לירן חיים והילה גבאי. (ת"פ 4202-09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully