וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ביקושים גדולים מהצפוי בשלב המוסדי: הכשרת היישוב תנפיק אג"ח ב-150 מיליון שקל

ליאור זנו

18.2.2010 / 11:53

איגרות החוב יוצמדו לאג"ח ממשלתי משתנה 520 בתוספת מרווח מקסימלי של 5.3%



חברת , שבשליטת יעקב ועופר נמרודי, הודיעה היום על תוצאות המכרז המקדים למשקיעים המוסדיים להנפקת הסדרה החדשה של אגרות החוב שהיא מתכננת. לפי תוצאות המכרז, התחייבה החברה להנפקת 119 מיליון שקל למוסדיים באיגרות, בתשואה צמודה לאגרת הממשלתית "משתנה 520" בתוספת מרווח מקסימלי של 5.3%. המרווח הסופי ייקבע במסגרת המכרז לציבור שיתבצע בימים הקרובים.



בעקבות הביקושים הגדולים מציפיית החברה, מתכננת הכשרת היישוב להגדיל את ההנפקה המתוכננת לציבור, ל-150 מיליון שקל, מהם התחייבה ל-119 מיליון בשלב זה. בתחילת השבוע הודיעה החברה כי תגייס סדרת אג"ח חדשה ב-100 מיליון שקל וכי הגיוס יגובה בשעבוד החזקותיה בחברת הנדל"ן סקיילין (30%).



האג"ח מסדרה 14 שמתכננת החברה להנפיק יישאו ריבית שנתית בשיעור משתנה שיקבע על בסיס הריבית השנתית שנושאת "אג"ח ממשלתי משתנה 520", בתוספת מרווח שייקבע במכרז. אג"ח ממשלתי משתנה 520 הינה איגרת חוב הצמודה לריבית בנק ישראל ונושאת כעת תשואה של 2.03%. כך שבתוספת המרווח המקסימלי שנקבע בשלב המקדים, תעמוד תשואתה השנתית של האיגרת החדשה על 7.32%.



במכרז שנערך על שיעור המרווח הגיעו הזמנות בסכום של 210.2 מיליון שקל, מהן התחייבה הכשרת היישוב לקבל 57%, המהוות כ-119 מיליון שקל, כאשר שיעור המרווח המקסימלי שננקב היה 5.3%. יתר ההזמנות, בסכום של כ-91 מיליון שקל, הציעו מרווח גבוה יותר ונדחו.



בסוף השבוע שעבר העניקה חברת דירוג האשראי s&p מעלות דירוג bbb להנפקה של עד 150 מיליון שקל עם תחזית דירוג שלילית. "תחזית הדירוג השלילית משקפת בעיקר את חוסר הוודאות הכרוך בהצלחת תוכנית ההתייעלות במעריב, אשר טרם עברה לפסי רווחיות תפעולית וממשיכה לשרוף מזומנים. זאת על אף שאנו מזהים מגמה חיובית בפעילות וצמצום משמעותי בשריפת המזומנים", כתבו במעלות והסבירו כי ההנפקה תשמש בעיקר להחלפת חוב קיים ולהשקעות חדשות.



מנגד, עמדו בתחילת השבוע מקורבים לחברה על כך שכספי ההנפקה לא מיועדים למעריב ואמרו כי "החשיפה של הכשרת היישוב מול מעריב לא צפויה לגדול. תמורת ההנפקה לא תשרת את מעריב בשום צורה שהיא".



לפני כחודשיים העמידה קרן המנוף אוריגו הלוואה בסך 105 מיליון שקל להכשרת היישוב נושאת ריבית שנתית של 7.5%. ההלוואה צמודה למדד המחירים לצרכן ועתידה להיפרע ב-6 תשלומים שנתיים החל בדצמבר 2011. ריבית על ההלוואה תשולם ב-28 תשלומים רבעוניים החל ממועד העמדת ההלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully