וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לכאל: "שיחקה" בסעיף ההוצאות החשבונאיות בדו"חות הכספיים

אתי אפללו

18.2.2010 / 17:38

בכאל הקדימו הוצאות הפירסום לגלר נסיס במליוני שקלים; מקורבים לדיסקונט: אין השפעה מהותית על הדו"חות



שבוע אחד בלבד לפני פרסום הדו"חות הכספיים לשנת 2009 הודיע אתמול מנכ"ל כאל בעז צ'ציק על התפטרותו לאחר שש שנים בתפקיד. מהלך זה היה צפוי לאחר שבחודשים האחרונים כאל הסתבכה בשורה של פרשיות שונות, ביניהם קנס שקבלה מוויזה העולמית, דרישת קנס בגבה 10 מליון דולר שהטילה מאסטרקארד ועליה עירערה כאל, ושינויים שדרש ממנה לבצע בנק ישראל. בעקבותיהם פתח גם בנק דסקונט, מבעלי החברה בביקורת חשבונאית מקיפה בחברה.



כעת נודע ל-themaker שאחד ממצאי הביקורת השנתית שצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים מעלה חשד לאי סדרים חשבונאיים, ולשיוך הוצאות משנים מסויימות, לשנים שקדמו להם. כך למשל, ככל הידוע קיימת אי תקינות ברישום הוצאות הפירסום של כאל, ששולמו למשרד הפרסום של כאל- גלר נסיס. איך זה עובד? כאל משלמת לגלר נסיס מליוני שקלים בשנה, האמורים להירשם בדו"חות כהוצאה. בשנה בה היו לכ.א.ל רווחים גבוהים, ככל הידוע היא הקדימה את רישום ההוצאה לגלר נסיס, ורשמה אותה מראש. רישום הוצאות מראש בשנה בה היו רווחים טובים, מאפשר אמנם מצד אחד להקטין מעט רווח בשנה טובה, אבל לפתוח את השנה אחריה ללא נטל של אותן הוצאות, על מנת שגם אם ההכנסות יקטנו, לא תוצג הרעה ברווח, וקל יותר יהיה להציג שיפור או צמיחה.



עם זאת גורמים המקורבים לדיסקונט ציינו כי לדבר אין השפעה מהותית על הדו"חות הכספיים של כאל, וכי לא עלו בבדיקה חששות לטוהר המידות של המעורבים- כלומר, לדוגמא לא עלו מבדיקות אינדיקציות שהדברים נעשו על מנת לנפח רווחים ולקבל בונוסים גבוהים. עם זאת, בדיסקונט לא שללו כי לאור תוצאות הביקורת, אם יתברר שגורמים נוספים בכ.א.ל פעלו בצורה לא תקינה – יתבצעו חילופים נוספים בחברה.



צ'צ'יק מכהן כמנכ"ל כאל מספטמבר 2003, והוא ימשיך לנהל את כאל עד להעברה מסודרת וללוות אותה ככל שיתבקש. בורסת השמות למועמדים להחלפתו נפתחה כבר לפני כשבועיים, כאשר עלו ההערכות שהוא צפוי לסיים את תפקידו, וכללו שמות מתוך בנק דיסקונט ומחוצה לו. ככל הידוע על שולחנו של יו"ר כאל גיורא עופר מונחים שמות מועמדים- שאחד מהם הוא ראש החטיבה הקמעונאית בדיסקונט ישראל דוד.



"יש טעויות, יש שגיאות, אבל היתה החלטה להיכנס לתחומים שהם בסיכון גבוה. בתחומים בסיכון גבוה יש רווח, ויש גם אירועים כמו אלו שהיו לנו, אירועים כאלו הם לגיטימיים, בדיוק בגלל זה התחום הוא בסיכון גבוה, זה לגיטימי גם מבחינת האירגונים הבינלאומיים (ויזה אירופה ומאסטר כארד – א.א.)" כך ציין אתמול לthemarker צ'ציק.



אם כך אז מדוע יצאתם מתחום הפורנו?



הדירקטוריון שלנו החליט, אבל לא בגלל הסיכון, אלא בגלל הבעיה התדמיתית.



מה קורה עם החקירה של מאסטר קארד?



כל העסקים שמאסטר קארד חשבה שהם בעייתיים, סגרנו אותם- אבל אי אפשר להציג רק את הרע בלי הטוב. לקחנו את תחום האשראי החוץ בנקאי והצעדנו אותו קדימה, כל החברות מחקות אותנו עכשיו.



למה אתה עוזב דווקא עכשיו שבוע לפני פרסום דו"חות כספיים?



אני מנכ"ל כבר שש שנים, וזה חריג אצלי, התפקידים שאני עושה הם בדרך כלל יותר קצרים, כבר לפני שנה התחלתי להסתכל קדימה, ואז קרה האירוע עם ויזה העולמית- וידעתי שאני לא יכול לעזוב לפני שאני סוגר את הפרשה. עכשיו, אחרי שאישרתי את התקציב לשנת 2010, זה נראה לי מועד נכון



כלומר- הפרשה עם ויזה העולמית לקראת סיום?



רואים מצד ויזה את הסיום של המשבר



עלו בעיות חשבונאיות שקשורות להוצאות בדו"חות שלכם



דסקונט ערך בדיקה בספרים, נבדקו גם סוגיות שקשורות לרישום ויחוס הוצאות, והתוצאות יתבררו עוד מספר שבועות, אולם לא הייתה השפעה מהותית על הרווח, ולא היה אף דו"ח כספי שמישהו עשה פעולות על מנת לנפח רווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully