וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנית הכרמל: מעלות S&P מאשרת דירוגי אג"ח מוסדיים עם תחזית יציבה עקב החזקות במתקן ההתפלה בפלמחים

ואדים סבידרסקי

18.2.2010 / 18:28

מעלות: "מתקן ההתפלה בפלמחים ירחיב את יכולת ייצור המזומנים של הקבוצה כולה תוך גיוון המקורות"



חברת דירוג האשראי מעלות s&p מאשרת את דירוגי החוב של גרנית הכרמל - המחזיקה בין היתר בסונול וסופרגז - בעקבות הגעתה לשליטה במתקן התפלה בפלמחים. במעלות מדרגים את סדרת אג"ח 4 בדירוג a ואת סדרה 3 בדירוג a+ עם תחזית דירוג יציבה, כאשר שתי הסדרות מיועדות למשקיעים מוסדיים בלבד.



ביום שני האחרון, הודיעה גרנית כרמל, מבעלות מתקן ההתפלה בפלמחים, כי היא רוכשת את חלקה של חברת צנורות בחברת דרך הים התפלה תמורת כ-61.3 מיליון שקל. עסקה זו הצטרפה לרכישת 22.1% ממניות אוסיף בפרויקט בספטמבר 2009. לאחר המהלך מחזיקה גרנית הכרמל בכ-72.1% ממניות מתקן ההתפלה, לצד החזקה של 27.9% על ידי תה"ל מקבוצת קרדן.



במעלות מציינים כי בעקבות הרכישה צפויה החברה לאחד בדו"חותיה הכספיים את מלוא תוצאות מתקן ההתפלה וכי תחזית הדירוג משקפת את הציפייה שלא תחול הרעה ביחסים הפיננסים כתוצאה מהמהלך. להערכת מעלות, המתבססת על תוצאות המתקן ב-2009 והערכות לגבי גידול ביכולת ייצור המזומנים בשנים הקרובות, מתקן ההתפלה בפלמחים ירחיב, עם הזמן, את יכולת ייצור המזומנים של הקבוצה כולה תוך גיוון המקורות. כמו כן, מעריכים הכלכלנים כי חברת האם, קבוצת עזריאלי, תמשיך לראות בגרנית השקעה אסטרטגית.



חברת דרך הים התפלה (via maris) היא הקונסורציום המפעיל את מתקן ההתפלה בפלמחים. היא משמשת כזכיין של המתקן ומפעילה אותו מזה כשלוש שנים. על פי ההסכם המקורי עם המדינה, המתקן מספק כ- 30 מיליון מ"ק מים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully