וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוראים תגר על גוגל: עסקת החיפוש המקוון של מיקרוסופט ויאהו יוצאת לדרך

סוכנויות הידיעות

18.2.2010 / 19:40

הרגולטורים אישרו העסקה; פעילות החיפוש של יאהו תתחיל לעבור לבינג של מיקרוסופט בימים הקרובים



רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב ובאיחוד האירופי אישרו את הסכם שיתוף הפעולה בין ענקית התוכנה מיקרוסופט לחברת האינטרנט יאהו בתחום החיפוש והפרסום המקוון, מסרו היום שתי החברות בהודעה משותפת.



במסגרת ההסכם, לתקופה של 10 שנים, תשתמש יאהו באתריה במנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג. יאהו תהיה אחראית על שיווק והצבת המודעות צמודות החיפוש באתריה וכן בחלק מאתריה של מיקרוסופט. מיקרוסופט תשלם ליאהו עמלות על הפרסום באתרי יאהו בשיעור של 88% במשך 5 השנים הראשונות של ההסכם. מיקרוסופט גם תערוב להכנסות יאהו מכל פרסום בשנה וחצי הראשונות ליישום ההסכם בכל מדינה ומדינה. בכך מקוות שתי החברות למנף את המותג החזק של יאהו, שכפורטל עדיין מושך אנשים למנוע החיפוש והאתרים שלו, ואת יכולות השיווק שלה בתחום הפרסום.



שתי החברות הודיעו כי יתחילו ביישום ההסכם בימים הקרובים. השלמת העברת פעילות החיפוש של יאהו למיקרוסופט צפויה עד סוף שנת 2010, אם כי העברת חלק משותפי הפרסום עשויה להימשך במהלך 2011. השלמה סופית של התהליך צפויה בתחילת שנת 2012.



העסקה, אשר אושרה עוד קודם לכן על ידי רשויות ההגבלים העסקיים בקנדה, ברזיל ואוסטרליה, עדיין כפופה לאישור הרגולטורים ביפן, דרום קוריאה וטייוואן.



"ברית חיפוש פורצת דרך זו תאפשר ליאהו להתמודד עוד יותר בקידום חדשנות בחוויית החיפוש שלנו", אמרה מנכ"לית יאהו, קרול בארץ, בהודעה שפירסמה היום. "יאהו תוכל לעסוק בדבר שהיא עושה הכי טוב: לשלב את המדע והטכנולוגיה שלנו עם תוכן מפתה וליצור חוויות מקוונות מותאמות אישית למשתמשים וללקוחות".



"אני מאמין שמיקרוסופט ויאהו ביחד יוכלו להעניק יותר בחירה, יותר ערך ויותר חדשנות ללקוחות כמו גם למפרסמים ולמו"לים", אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, בהודעה שפירסם היום.



עם זאת, גם לאחר שיתוף הפעולה, צפוי למיקרוסופט ויאהו מאבק קשה מול גוגל, אשר חולשת על כשני שליש משוק החיפוש באינטרנט בארה"ב. מנגד, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, הגדיל את נתח השוק שלו זה שמונה חודשים ברציפות. הנתח של בינג בשוק החיפוש המקוון בארה"ב גדל בינואר ל-11.3% לעומת 10.7% בדצמבר, לפי נתוני חברת המחקר קומסקור. הנתח של גוגל ירד בחודש שעבר ל-65.4% לעומת 65.7% בדצמבר, והנתח של יאהו ירד ל-17% לעומת 17.3% בחודש הקודם.



מיקרוסופט ויאהו הודיעו על ההסכם בחודש יולי 2009 לאחר שתוכנית קודמת של יאהו לשתף פעולה עם גוגל עוררה התנגדות מצד הרגולטורים. עקב ההתנגדות, החליטה יאהו להציע שיתוף פעולה למיקרוסופט, אשר מוקדם יותר הציע לרכוש את יאהו כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully