וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להתאוששות חזקה? עקום התשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב בשיא

סוכנויות הידיעות

18.2.2010 / 21:48

הפער בין התשואה על האג"ח לשנתיים ו-10 שנים התרחב ל-2.93% - סימן שהשוק צופה האצה בצמיחה ובאינפלציה



הפער בין התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות לשנתיים לבין התשואה על האג"ח ל-10 שנים התרחב היום לרמתו הגבוהה בעולם לאחר שפעילות הייצור באזור פילדלפיה צמחה בפברואר זה החודש השישי ברציפות - עלייה חודשית עשירית ברציפות של מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב.



התרחבות הפער באה בעקבות העלייה השנתית החדה ביותר של מדד המחירים ליצרן מאז פרץ המשבר הפיננסי בשלהי 2008, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. התרחבות עקום התשואות לשיא מהווה סימן לכך שהשוק מעריך כי צפויה האצה בצמיחה ובאינפלציה בארה"ב.



"עקום התשואות צפוי להמשיך להתרחב כל עוד אנחנו - הבנק הפדרלי - נמצא בהלך רוח של ריביות נמוכות בטווח הקצר, ומגוון רמות של צמיחה כלכלית ואינפלציה, שיכבידו על האג"ח הארוכות", אמר ראש מחלקת מכירות, מסחר ומחקר באג"ח בברוקראז' מורגן קיגן, קווין גידיס.



עקום התשואות התרחב היום ל-2.93%, ושבר בכך את השיא של 2.9% שנרשם ב-11 בינואר. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עולה ב-0.06% לרמה של 3.8% - רמתה הגבוהה ביותר מאז ה-12 בינואר. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות לשנתיים עולה ב-0.02% לרמה של 0.87%.



"לאור האקלים הכלכלי, עקום התשואות צפוי להישאר גבוה", העריך ראש מחלקת מסחר באג"ח ממשלתיות בברוקראז' סטיפל ניקולאוס, מרטין מיצ'ל.



"עקום התשואות מתחילת משקף סימנים של סטגפלציה", אמר ראש מחלקת אג"ח ממשלתיות בחברת wunderlich securites, מייקל פרציזי. "הקצה הקצר יישאר צמוד לריבית הפדרלית. אבל אנחנו עדים לסימנים להתגברות האינפלציה, וכתוצאה מכך, האג"ח הארוכות נפגעות", הוסיף.



מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בינואר ב-0.3% - עלייה חודשית עשירית ברציפות - לאחר עלייה של 1.2% בדצמבר, מסר היום חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו עלייה חדה יותר של 0.5% לאחר עלייה של 1.1% שעליה דווח במקור בדצמבר.



מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה עלה בפברואר לרמה של 17.6 נקודות לעומת 15.2 בינואר, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. העלייה היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. מדד מעל לרמה של אפס משקף צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על התכווצות בפעילות.



מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה בינואר ב-1.4% - העלייה החדה ביותר מאז נובמבר - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.9%. בניכוי מחירי מזון ואנרגיה, עלה מדד הליבה ב-0.3% - מעל לתחזיות לעלייה של 0.1%. לעומת ינואר 2009, עלה מדד המחירים ליצרן ב-4.6% - העלייה השנתית החדה ביותר מאז פרץ המשבר הפיננסי בשלהי 2008. מדד הליבה עלה ב-1% בשנה החולפת.



ירידות חדות נרשמו אתמול בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב לאחר שפרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי, שפורסם אתמול, חשף כי גוברים הלחצים בצמרת הבנק המרכזי להתחיל למכור בקרוב נכסים שרכש במהלך המשבר.



מספר חברים בוועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc) תמכו בכך שהבנק המרכזי של ארה"ב יתחיל למכור אג"ח מגובות משכנתאות שרכש במהלך המשבר הכלכלי, ואשר הקפיצו את היקף הנכסים במאזני הבנק ליותר משני טריליון דולר. כך לפי פרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי שפורסם אתמול. חברי הוועדה גם המשיכו להיות חלוקים בתחזית האינפלציה, כאשר מחנה אחד חושש מפני דיפלציה והשני מודאג מעליות מחירים.



מוקדם יותר אתמול אמר נשיא הבנק הפדרלי של פילדלפיה, צ'רלס פלוסר, כי הבנק הפדרלי צריך להתחיל למכור אג"ח מגובות משכנתאות שרכש במהלך המשבר. "על רקע התנופה שצוברת התאוששות הכלכלה וחזרה של המדיניות המוניטרית למצב נורמלי, אני נוטה לתמוך בכך שנתחיל למכור חלק מאג"ח מגובות משכנתאות שרכשנו במקום להמתין לפירעון של נכסים אלו", אמר פלוסר בנאום אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully