וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות לגבי כלכלת ארה"ב דחפה את הנפט לשיא של 5 שבועות; נסגר מעל 79 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

18.2.2010 / 22:59

הזהב נסגר בירידות קלות במחיר של 1,118.7 דולר לאונקייה בבורסת הסחורות של ניו יורק



מחיר הנפט זינק ביותר מ-2% ונסגר מעל ל-79 דולר לחבית - שיא של חמישה שבועות - על רקע נתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום בארה"ב, וחיזקו את ההערכות כי נמשכת ההתאוששות בכלכלתה של צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם. העלייה במחיר הנפט נרשמה למרות גידול חד מהצפוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 79.06 דולר לחבית, עלייה של 2.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. עוד בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו בניו יורק במחיר של 1,118.7 דולר לאונקייה, ירידה של 0.1%.



מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-3.1 מיליון חביות, כך מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות האנליסטים לעלייה של 1.8 מיליון חביות. עם זאת, מלאי הדלקים המזוקקים, הכולל דיזל ונפט להסקה, צנח בשבוע שעבר ב-2.9 מיליון חביות, נפילה חדה יותר מתחזיות האנליסטים לירידה של 1.5 מיליון חביות.



שורה של נתוני מקרו פורסמו היום בארה"ב, ומרביתם הצביעו על התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם. מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה עלה בפברואר לרמה של 17.6 נקודות לעומת 15.2 בינואר, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. העלייה היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. מדד מעל לרמה של אפס משקף צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על התכווצות בפעילות.



מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בינואר ב-0.3% - עלייה חודשית עשירית ברציפות - לאחר עלייה של 1.2% בדצמבר, מסר היום חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו עלייה חדה יותר של 0.5% לאחר עלייה של 1.1% שעליה דווח במקור בדצמבר.



מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה בינואר ב-1.4% - העלייה החדה ביותר מאז נובמבר - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.9%. בניכוי מחירי מזון ואנרגיה, עלה מדד הליבה ב-0.3% - מעל לתחזיות לעלייה של 0.1%. לעומת ינואר 2009, עלה מדד המחירים ליצרן ב-4.6% - העלייה השנתית החדה ביותר מאז פרץ המשבר הפיננסי בשלהי 2008. מדד הליבה עלה ב-1% בשנה החולפת.



מספר תביעות האבטלה הראשונה בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-31 אלף ל-473 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה במספר התביעות הראשונות ל-438 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully