וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות הרכישה - סוף עידן בנדל"ן

שלומית צור, רנית נחום-הלוי ואריק מירובסקי

19.2.2010 / 7:00

החלטת המפקח על הבנקים להחמיר את תנאי ההלוואות לקבוצות רכישה תקשה מאוד על חברי הקבוצות לקבל משכנתא. בענף צופים רעידת אדמה



>> ביום רביעי האחרון נפל דבר בשוק הנדל"ן. המפקח על הבנקים רוני חזקיהו דרש מהבנקים להקצות הון גדול יותר כאשר הם מממנים קבוצות רכישה. משמעות הדבר שעלויות המימון יגדלו, ויגולגלו אל חברי קבוצות הרכישה.

לפי הערכה של טרנס קלינגמן מבית ההשקעות מיטב ברוקראז', ההחזר החודשי של חבר קבוצת רכישה על משכנתא של 1.4 מיליון שקל יגדל ב-1,100 שקל. "לדעתי, תהיה הפחתה משמעותית של השתתפות המשקיעים בקבוצות, כי הכדאיות הכלכלית להשתתפות בהן תקטן", אמר קלינגמן.



לדברי נחשון קיוויתי, הבעלים של קבוצת בסר המארגנת קבוצות רכישה, "הפצצה שהנחית עלינו המפקח תגרום לרעידת אדמה בעיקר בקרב הקונים בפלח השוק ברמה בינונית ומטה".



גם מכיוון אנשי מקצוע המלווים את הענף נשמעה ביקורת על החלטת המפקח. לדברי עו"ד ערן באלינט ממשרד עוה"ד שבלת, המפקח היה אמור לטפל נקודתית בבעיה של מארגני קבוצות לא מקצועיים ולא להטיל מגבלה גורפת על כל הענף.



מנהל האגף העסקי בבנק ירושלים, בנצי אדירי, אומר כי לא היה צורך להטיל מגבלה כה חמורה. "בבנק אנחנו יודעים להפעיל מסננת בעצמנו, וחלק הארי של הבקשות למימון נענה בסירוב. בנק ישראל לא היה צריך להכליל את המגבלה על הקבוצות עד לקצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully