וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה, מאחורייך

מאת דניאל שמיל

19.2.2010 / 7:00

נמאס לכם להביט מהחלון ברמזור ולראות מכוניות בדיוק כמו שלכם? רפורמת היבוא המקביל שאושרה השבוע תפתור את הבעיה ? בקרוב תוכלו למצוא על המדף, לצד מאזדה וסובארו, גם רכב ספורט בסגנון רטרו, מכונית סטודנטים קומפקטית או מכונית עם אגזוז שעושה הרבה רעש



>> בתפישת העולם של הנהג הישראלי, הרכב של השכן תמיד ירוק יותר. אחרת קשה להסביר את שלטון היחיד של סובארו בשנות ה-80, של מיצובישי בתחילת שנות ה-90 ושל מאזדה כיום.

הנהג הישראלי אוהב לנוע בעדר - ובכלי תחבורה כמו שיש לשכניו לכביש, לשכונה או לעבודה. אבל כל זה עשוי להשתנות בקרוב. השבוע התבשרנו כי רפורמה חדשה בענף הרכב תאפשר לקהל הישראלי לבחור מכונית ממגוון רחב הרבה יותר מאשר זה הקיים בישראל כיום.



הסיבה: רפורמת היבוא המקביל שאושרה בכנסת מתירה להביא לישראל כל מכונית בתקינה אמריקאית או שיוצרה בצפון אמריקה. עד כה, מותר היה למכור בישראל מכוניות רק בתקינה אירופית (להוציא תוצרת gm, פורד וקרייזלר), אך מעתה אפשר יהיה לשווק גם מכוניות של חברות יפניות, אירופיות או קוריאניות, ובלבד שיוצרו במפעליהן שבצפון אמריקה. הדבר יאפשר ליבואנים הקיימים למכור דגמים שמיועדים לשוק האמריקאי, כמו רכבי שטח ומיניוואנים גדולים. כדי לעשות זאת יש צורך רק לשנות את הפנסים הקדמיים ולהתאים אותם לשיטה האירופית.



בנוסף, תאפשר הרפורמה גם ליבואנים חדשים לפעול בשוק - היבואנים המקבילים ליבואנים הרשמיים. אלה יוכלו לשווק דגמים חדשים שאינם מוצעים כיום על ידי היבואן המורשה - בין אם אלה מכוניות מיני פשוטות או מכוניות אקזוטיות ויקרות. הנה מדריך קצר לדגמים הבולטים שעשויים להימכר כאן בקרוב.



הונדה פיילוט



>> ייתכן שזהו הדגם שבגינו נפתח השוק לתקינה האמריקאית. מאיר, יבואנית הונדה, ביקשה להרחיב את היצע המכוניות שלה, ואיימה בהגשת בג"ץ - מהלך שזירז את מתן האישור לתקינה האמריקאית במשרד התחבורה. הפיילוט הוא רכב כביש-שטח גדול ממדים (אורכו 485 ס"מ) עם שבעה מושבים. בהתאם לקהל היעד האמריקאי, הוא משווק עם מנוע גדול (3.5 ליטר), המספק 250 כ"ס. אגב, לא מדובר ברכב עם יכולת שטח של ממש מחוץ לשבילים מהודקים.



למה כדאי לחכות? כי במילא רוב רכבי השטח בישראל לא התלכלכו מבוץ מעולם



מחיר בארה"ב: 33,845 דולר



אקיורה zdx



>> השינוי בתקינה מאפשר להביא לישראל את מותג היוקרה אקיורה. אקיורה היא זרוע הפרימיום של הונדה, בתפקיד דומה ללקסוס בקונצרן טויוטה ולאינפיניטי אצל ניסאן. ה-zdx היא הדגם הבולט בהיצע של אקיורה, מעין שילוב של רכב שטח וקופה ספורטיבית. היא מבוססת על המהדורה האמריקאית של הונדה אקורד, אך אמורה להיות יוקרתית ומעודנת יותר. חוץ מהעיצוב הבולט, יש לה הנעה לכל הגלגלים, מנוע 3.7 ליטר המייצר 300 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים.



למה כדאי לחכות? כי העיצוב שלה באמת יסובב ראשים מחיר בארה"ב: 45,500 דולר



דודג' צ'אלנג'ר



>> פתיחת השוק מאפשרת לאזרח הישראלי לייבא גם מכונית חלומות, דוגמת דודג' צ'אלנג'ר. זו מכונית בעיצוב רטרו, המזכירה (ולא בעדינות) את "מכוניות השרירים" של פעם - הכינוי האמריקאי למכוניות ספורט פשוטות וזולות יחסית, ששילבו מנוע עתיר נפח והספק עם שלדה פשוטה של מכונית משפחתית. הצ'אלנג'ר בהחלט ראויה לתואר, היא מבוססת על קרייזלר 300c ומצוידת במנוע v8 בנפח 6.1 ליטר עם 425 כ"ס.



למה כדאי לחכות? כי רטרו זה הכי עכשווי



מחיר בארה"ב: 23,460 דולר



בנטלי קונטיננטל gt



>> יבואן מקביל לא צריך לעמוד בקריטריונים המחמירים של היצרן, ויכול לשווק מכוניות גם בכמויות קטנות ולפי העדפות מיוחדות. ייתכן, אם כן, שנראה כאן מכוניות יוקרה וספורט אקזוטיות שיימכרו לפי הזמנה וייהנו מאחריות יצרן בינלאומית. דוגמה למכונית כזו היא בנטלי קונטיננטל gt. מדובר בשילוב בין מכונית ספורט חזקה ומכונית פאר, המאפשרת לצלוח מרחקים גדולים בנוחות ובהנאה. לדגם הבסיסי מנוע בן 12 צילינדרים בתצורת w ובנפח 6.0 ליטר עם מגדש טורבו. מנוע כזה מייצר 560 כ"ס ומומנט של 66 קג"מ.



למה כדאי לחכות? כי כבר לא צריך יבוא אישי כדי להוציא לשכנים את העיניים



מחיר בארה"ב: 182,800 דולר



פורד קא



>> לפי רוב ההערכות, היבוא המקביל יתרכז במכוניות יקרות, שבהן הפער בין המחירים בחו"ל לאלה שבישראל בולט יותר. בנוסף, בחו"ל יהיה קשה למצוא מלאי של מכוניות עם תיבה אוטומטית, כפי שמעדיף הקהל הישראלי. עם זאת, ייתכן כי גם יבואנים מקבילים יוכלו לאתר ולייבא דווקא מכוניות עם תיבה ידנית, שבמחיר הנכון יוכלו להיות אטרקטיביות לקהל הישראלי - כמו הסוזוקי אלטו, שנמכרת ב-60 אלף שקל, או הפורד קא. מכונית המיני של פורד חולקת מכלולים עם פיאט 500 ומצוידת במנוע בנפח 1.2 ליטר (69 כ"ס) ובתיבת הילוכים ידנית.



למה כדאי לחכות? כי גם סטודנטים רוצים יד ראשונה



מחיר באירופה: 10,500 יורו



טויוטה קאמרי הייבריד



>> מכונית זו היא עוד להיט של יבוא אישי. זוהי הגרסה ההיברידית של הקאמרי (שנקראה באחרונה לתיקון בטיחותי כחלק מהריקול של טויוטה). מנוע הבנזין של המשפחתית הגדולה, שנפחו 2.4 ליטר, נעזר במנוע חשמלי כדי להפיק 192 כ"ס עם צריכת דלק (מוצהרת) נמוכה של 16.6 ק"מ לליטר. הקאמרי ההיברידית היא חלופה חסכונית למי שמבקש סדאן היברידית גדולה ומרווחת, בלי להיכנס לתחום המחירים של מכוניות יוקרה כמו לקסוס. מעתה היא תוכל להימכר גם ביבוא סדיר או מקביל, עם אחריות ואספקת חלפים מסודרת. הקאמרי הייבריד לא צפויה ליהנות מהטבות מיסוי - בשל נפח המנוע הגדול היא לא עונה להגדרת המכונית ההיברידית לצורך הטבות אלה.



למה כדאי לחכות? שניים באחד: ירוק במידות גדולות



מחיר בארה"ב: 26,150 דולר



טויוטה סיינה



>> הסיינה זוכה לביקוש ביבוא האישי, משום שהיא שייכת לנישה שאינה מפותחת בישראל - רכב גדול לשבעה נוסעים שאינו ואן או מסחרית מוסבת. כעת, גם היבואן הסדיר של טויוטה יוכל לשווקה בישראל. הסיינה החדשה, שייצורה מתחיל השנה, מציעה אפשרויות רבות לקיפול המושבים, שיכולים להגיע גם בריפוד עור. הנוסעים מאחור ייהנו ממסך גדול ו-dvd. המנוע הבסיסי בהיצע הוא בנפח 2.7 ליטר ובהספק של 187 כ"ס.



למה כדאי לחכות? כי גם למשפחה עם חמישה ילדים מגיע לנסוע בסטייל



מחיר בארה"ב: 24,260 דולר



ניסאן מקסימה



>> המקסימה לא נמכרת בישראל מאז 2005, אך בארה"ב משווק דגם חדש וספורטיבי באותו שם. בניסאן מספרים כי ערכו ניסויים במסלול המרוצים המפורסם בגרמניה נורבורגרינג, כדי לשפר את התנהגות הכביש של המקסימה. מנוע 3.5 ליטר עם 290 כ"ס אמור לספק את הביצועים, וגם האגזוז כוון להפיק צליל רועם. העיצוב מקורי ונאה, אך ההנעה קדמית. המקסימה תוכל להימכר על ידי קרסו מוטורס, יבואני ניסאן, או על ידי יבואן מקביל.



למה כדאי לחכות? מכונית שעושה רעש בהאצה? אין יותר ישראלי מזה



מחיר בארה"ב: 30,460 דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully