וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמל הסולארי ייוצר בנגב - אך איך יועבר למרכז?

אבי בר-אלי

19.2.2010 / 7:00



>> "אני לא רוצה להיות פסימיסט, אבל אם נושא הולכת החשמל הסולארי מהנגב לא יטופל כיום, ניתקל בעוד כמה שנים במציאות בעייתית" - כך אמר שלשום סגן יו"ר רשות החשמל הפורש, ד"ר אילן סולימאן, בכנס אילת-אילות לאנרגיות מתחדשות.

"תשתית החשמל בדרום הותאמה להיקף האוכלוסייה בדרום, אך לא לכך שתידרש להוליך חשמל למרכז", הזהיר סולימאן. "זו אבן הנגף המשמעותית, משום שתהליך של פרישת קווי מתח אורך שנים". סולימאן קרא להיערך מבחינת תשתיות קודם שתחל הממשלה ביישום החלטתה לייצור חשמל באנרגיות מתחדשות.



באשר לסוגיית העלאת תעריפי החשמל בגין ייצור החשמל באנרגיה סולארית, אמר סולימאן כי "הלוואי ולא היינו צריכים לתמוך בייצור זה", אך הוסיף כי ללא תמיכה כזאת, הטכנולוגיות החדשות לא היו נכנסות לשוק.



רכז האנרגיה באגף החשב הכללי במשרד האוצר, ליעמי ויסמן, אמר בכנס כי זכייני תחנות הכוח הסולאריות באתר אשלים שבנגב יחוייבו בתשלום ארנונה של 600 אלף שקל בשנה בלבד למועצה האזורית רמת-הנגב עבור שטח כולל של כ-10,000 דונם.



ויסמן גילה עוד כי האגף פעל לאשר הקלה מהותית באגרת הבנייה שבה יחויבו כלל יצרני החשמל באנרגיות מתחדשות בישראל. האגרה תוזל ביותר מ-99% - מ-27 אלף שקל לדונם ל-100 שקל לדונם בלבד.



מנהל אגף הפרויקטים בחברת ענבל, עוזי לוין, אמר בכנס כי פרויקט תחנות הכוח הסולאריות באשלים הוא "הזמין, הבשל והנגיש ביותר במשק האנרגיה", וכי מסמכי המכרז פורסמו לאחר מענה לכ-1,000 שאלות הבהרה מצד המתמודדים. לדבריו, שלב הגשות ההצעות במכרזים התרמו-סולאריים נקבע לסוף אפריל, בכוונה להכריז על זוכים כבר באוקטובר השנה.



רכז האנרגיה באגף תקציבים באוצר, הרן לבאות, הדגיש כי על הממשלה לדאוג לפיתוח התעשייה המקומית, לצד המעורבות הבינלאומית בענף הסולארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully