וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי פועלים אי.בי.אי קיבלו אופציות ב-10 מיליון שקל

מאת שרון שפורר

19.2.2010 / 7:00

מנכ"ל פועלים אי.בי.אי, ארז גולדשמידט, קיבל אופציות בתוך הכסף בשווי של 4.1 מיליון שקל; היועץ המשפטי ירון מוזס קיבל אופציות ב-2.85 מיליון שקל



>> אם נדרשה עוד הוכחה להתאוששות שוק ההנפקות היא התקבלה אתמול, כשחברת החיתום הציבורית פועלים אי.בי.אי הודיעה על הענקת אופציות בשווי של 10 מיליון שקל לשבעה מעובדיה. הבכירים שבהם - מנכ"ל חברת החיתום, ארז גולדשמידט, והיועץ המשפטי שלה, ירון מוזס - קיבלו אופציות בשווי של 4.1 מיליון שקל ו-2.85 מיליון שקל בהתאמה.

סימן נוסף להתאוששות עלה גם מבחינת מחיר המימוש של האופציות, שנכון ליום הדיווח אתמול היה בתוך הכסף, כלומר פחות ממחיר המניה. מחיר המימוש הוא 9 שקלים, בעוד מחיר המניה הוא 9.7 שקלים.



מתן אופציות בתוך הכסף מעורר בדרך כלל תמיהה מפני שאינו מדרבן מנהלים כמו במצב שבו מחיר אופציה נמצא מחוץ לכסף. לפועלים אי.בי.אי היה הסבר מעניין בדיווח לנתון הזה שלפיו נכון ליום הדיווח מחיר המימוש נמוך ממחיר המניה. ואולם ההחלטה על עקרונות התגמול התקבלו כבר ב-12 בנובמבר 2009, כשאז מחיר המימוש היה גבוה ממחיר המניה, שהיה 7.6 שקלים.



בכל מקרה, האופציות ניתנו לעובדים בארבע מנות, כך שיוכלו לממש רבע ממספר האופציות בכל שנה החל ב-2011.



מלבד האופציות התנאים של גולדשמידט כוללים משכורת חודשית של 36 אלף שקל (ברוטו) ותנאים סוציאליים נוספים. התנאים של מוזס כוללים משכורת של 40 אלף שקל ברוטו ומענק של 2.5% מרווחי החברה לפני מס מתחום החיתום.



הדיווח של פועלים אי.בי.אי חושף גם כי מוזס נטל בסוף 2009 יחד עם אשתו הלוואה מהחברה שנועדה לרכישת 250 אלף מניות, כ-1.3% מהחברה. ההלוואה שקיבלו היא צמודת מדד, נושאת ריבית של 4% בשנה ומיועדת לפירעון בתוך חמש שנים.



ההלוואה ניתנה למוזס ואשתו בדרך של הלוואת נון-ריקורס, כלומר הבטוחה היחידה לפרעון ההלוואה שקיבל היא המניות שרכש. פועלים אי.בי.אי אינה מפרטת את גובה ההלוואה, אך לפי נתונים שפירסמה מדובר לפי הערכות בסכום של 1.9 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully