וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: "הסנטימנט החיובי בשוק יימשך"; הפועלים: "הדשדוש היחסי עשוי לאפיין גם את החודשים הבאים"

ליאור זנו

19.2.2010 / 11:09

הפועלים: "ממליצים להתמקד בעיקר במניות ופחות במדדים"; לאומי: "מניות הבנקים, הביטוח וחיפושי הגז עולות"



"הסנטימנט החיובי בשוק המקומי יימשך, לנוכח השיפור בתמונה המקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בו, הן בשל שיעורי ההיוון הנמוכים והן בשל העלייה בתיאבון לסיכון." כותבים הבוקר בבנק לאומי, אך מבקשים להדגיש כי "רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, בפרט במניות הנחשבות לדפנסיביות, ועל כן נראה כי קצבן של עליות השערים צפוי להיות מדוד".



בבנק הפועלים סבורים כי "הדשדוש היחסי, שמאפיין את הבורסה המקומית בחודשיים האחרונים, עשוי לאפיין גם את החודשים הקרובים. התנודתיות הנמוכה של השבוע האחרון ממשיכה מגמה זו". על כן, ממליצים כלכלני הפועלים "להתמקד בעיקר במניות נבחרות, פחות במדדים, וזאת בשל הערכתנו כי הדשדוש ימשיך לאפיין את מדדי המניות הכבדות, וכי השונות בין המניות השונות תגדל, בהתאם לתמחור הספציפי של כל מניה ולביצועיהן העסקיים של החברות.



עם זאת, סבורים בבנק הפועלים כי "מגמת השיפור של החודשים האחרונים בביצועים העסקיים של חברות רבות תימשך, כשתהננה מכך בעיקר חברות המוטות לכלכלה המקומית. אנו סבורים כי ביטוי לכך יינתן בתוצאות הכספיות של החברות לרבעון הרביעי ול-2009, שתתפרסמנה עד סוף מארס. גם לתוך השנה הנוכחית, אנו סבורים כי חברות אלו תצגנה שיפור בתוצאות, כפי שהדבר משתקף מנתוני המקרו של המשק הישראלי, המפורסמות חדשות לבקרים, ומציגות תמונה טובה, בעיקר בהשוואה לכלכלה המערבית".



השוק הסולידי



כלכלני בנק לאומי מעריכים כי ריבית בנק ישראל תעמוד בסוף השנה על 2.5% וכי עלייה זו תתבצע באופן מדוד ולא לפני הרבעון השני של 2010. בבנק הפועלים מעניקים הערכה דומה, וצופים כי תשואת המק"מ מגלמת ריבית של 2.5% בעוד שנה ועל כן מהווה אלטרנטיבה סבירה למשקיע המחפש השקעה בסיכון נמוך.



בבנק הפועלים סבורים כי "במהלך שנת 2010 שיפוע העקום השקלי יתמתן, בדומה למהלך שהתרחש בין השנים 2005-2006. בשנים אלו, ריבית בנק ישראל עלתה ב-2%, מרמה של 3.5% ל-5.5%. כתוצאה מכך, תשואות השקלים הקצרים עלו מ-4.6% ל-6% ואלו תשואות השקלים הארוכים עלו מרמה של 6.3% ל-6.4%. שיפוע העקום השקלי התכווץ מ 2% ל-0.4%".



בפועלים מסבירים כי "החשש כיום הינו מעליית תשואות איגרות החוב בארה"ב שתגרור עליית תשואות גם בישראל. אנו סבורים כי נתוני המקרו החיוביים של המשק הישראלי ביחס לשווקים דומים בעולם, התחדשות הפעילות בקרב המשקיעים הזרים באג"ח המקומי והאפשרות לשיפור בדרוגה של ישראל עשויים למתן את עליית התשואות של איגרות החוב הארוכות בישראל".



בלאומי כותבים כי "על אף הצפי להותרת הריבית על כנה בחודשים הקרובים, צפויה העלאת הריבית להתחדש בהמשך השנה ולהביא לזחילת תשואות מעלה. עם זאת, הריבית השוטפת המתקבלת על אגרות החוב לטווח הבינוני-ארוך, הצפי להיקף נמוך של גיוסי חוב ממשלתיים בשנה הקרובה ופער התשואות הגבוה יחסית בין אגרות החוב הממשלתיות הארוכות לבין אלו הקצרות, מקנים להערכתנו עדיפות השקעה באגרות החוב לטווח הבינוני. משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully