וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: וול סטריט תרד בחצי אחוז

ניר צליק

19.2.2010 / 15:35

עוד לפני פתיחת המסחר בבורסה האמריקאית חוזים האנליסטים כי מדדי הבורס יירדו במחצית האחוז על רקע צעדי היציאה מתכנית התמריצים. מדד המחירים צפוי לעלות

החוזים העתידים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על ירידות של עד 0.5% בפתיחה על רקע הצעדים הראשונים שנקט הבנק הפדרלי לקראת היציאה מתוכנית התמריצים לכלכלה האמריקאית.

הבנק הפדרלי העלה אמש אחרי סיום המסחר את ריבית הניכיון ברבע אחוז ל-0.75%, כמהלך ראשוני לנסיגה ממדיניות התמריצים הכלכליים, אך מסר כי העלאת הריבית לא תשפיע על הצרכנים ועל משקי הבית בארה"ב, וכי אין בכוונתו להעלות בקרוב את הריבית הבין-בנקאית העיקרית במשק. מדובר בריבית שגובה הבנק הפדרלי מבנקים על הלוואות לזמנים קצרים והלוואות חירום.

אמש הסתיים המסחר בעליות שערים. דאו ג'ונס התחזק ב-0.8% ל-10,393 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.7% ל-2,242 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.7% ל-1,107 נקודות.

בזירת המקרו היום, מדד המחירים לצרכן יפורסם כשעה לפני פתיחת המסחר, כאשר האנליסטים חוזים עלייה של 0.3% בחודש ינואר ביחס לחודש הקודם. וויליאם דדלי, נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, ינאם במסגרת כנס בפורטו ריקו.

בנק אוף אמריקה ו-UBS (-0.75% , 14.56), שפיטרו עובדים בשנתיים האחרונות בהן קיבלו סיוע ממשלתי, מכפילים את שכר הבסיס שהם מעניקים לבנקאים בניסיון לחזור ולפתות בנקאים בלונדון. UBS מציע למנהלים בחטיבת האג"ח שלו שכר בסיס של עד 470 אלף דולר, בהשוואה ל-235 אלף דולר במאי שעבר, אמרו שלושה אנשים המקורבים לנושא. בנק אוף אמריקה, המחזיק במריל לינץ', העלה את שכר הבסיס למנהלים לכ-360 אלף דולר לעומת 230 אלף דולר ב-2009.

ענקית המזון והמשקאות השווייצית נסטלה (2.1% , 7.79) רשמה רווח נקי של 9.55 מיליארד דולר ב-2009, כך דיווחה היום החברה. זוהי ירידה חדה לעומת רווחי השנה שעברה, אז נהנתה ממכירת הנתח שלה בחברת מוצרי טיפוח העיניים אלקון. מכירות יצרנית נסקפה, פרמייר, ג'ני קרייג והאגן דאז הסתכמו ב-99 מיליארד דולר. הרווח למניה הגיע ל-2.68 דולר.

נשיא טויוטה אקיו טויודה אמר כי הוא מעוניין להשיג הבנה מצד הלקוחות והמחוקקים האמריקאיים כשיופיע בפני הקונגרס בשימוע בשבוע הבא בוושינגטון לגבי הקריאה הנרחבת לתיקון רכבי החברה בעקבות ליקויי בטיחות שהתגלו בהם. טויודה יאלץ להתמודד עם ההאשמות כי החברה לא פעלה מהר מספיק במשבר הבטיחות. "אני מקווה שהמחויבות שלנו לארה"ב וללקוחות שלנו תובן", הוסיף טויודה, נכדו של מייסד ענקית הרכב.

במניות הישראליות, מלאנוקס, יצרנית מוצרי האצת התקשורת לשרתים, תסחר על רקע המשך מימוש האופציות בקרב בכירי החברה. בין הבכירים בחברה שמימשו אופציות נמצא מיכאל קגן, סמנכ"ל הטכנולגיה, שמימש כ-20 אלף אופציות במחיר מימוש של 1.3 דולר ומכר אותן תמורת מחיר של 19.31 דולר למניה, וכך גרף רווח של 360.2 אלף דולר. אחרי המימוש נותר קגן עם אחזקה של 190.4 אלף מניות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully