וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה הזהב במדליה באולימפיאדת החורף? כ-500 דולר בלבד

סוכנויות הידיעות

19.2.2010 / 20:50

המדליות עשויות כסף ורק מצופות בשישה גרם זהב; מדליות ארד כמעט לא שוות פרוטה, לפי "וול סטריט ג'ורנל"



השווי של מדליית זהב במשחקי אולימפיאדת החורף בוונקובר בקנדה, במקרה שמחליטים להתיך אותה, מסתכם בכ-500 דולר בלבד, היות שהמדליות אינן עשויות זהב טהור, ולמעשה עשויות כסף ורק כוללות ציפוי של שישה גרם זהב. כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". מדליות הכסף שוות מעט יותר ממחצית מסכום זה, ומדליות הארד כמעט שאינן שוות פרוטה במקרה שמתיכים אותן ומוכרים את המתכת במחירי השוק.



עם זאת, שווי המדליות גבוה באופן משמעותי מאלו של משחקים אולימפיים קודמים, הודות לזינוק של 100% ו-70% במחירי הזהב והכסף מאז אולימפיאדת החורף הקודמת, שנערכה בעיר טורינו באיטליה בשנת 2006. סיבה נוספת לעלייה בשווי המדליות היא הגדלת משקלן. בעוד שהמדליות שחולקו במשחקי טורינו ב-2006 וסולט לייק סיטי ב-2002 היו במשקל של פחות מ-500 גרם, ובמשחקים קודמים אף פחות (131 גרם במשחקי ליליהמר בנורווגיה בשנת 1994), הרי שהמדליות המוענקות במשחקים הנוכחיים הן הכבדות מעולם, ושוקלות בין 500 ל-576 גרם.



הג'ורנל מציין עם זאת כי עדיף לזוכי מדליות שזקוקים לכסף להעמיד למכירה את המדליה באתר המכירות הפומביות אי-ביי מאשר להתיך אותן. באחרונה נמכרת מדליית כסף אולימפית באי-ביי תמורת כ-7,000 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully