וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM תשכור את שירותיו של המנכ"ל המודח, פריץ הנדרסון, כיועץ

סוכנויות הידיעות

20.2.2010 / 18:44

שכרו החודשי של הנדרסון יסתכם ב-59 אלף דולר; שכרו של המנכ"ל החדש ויטאקר יסתכם ב-9 מיליון דולר



ענקית הרכב ג'נרל מוטורס (gm) הודיעה אתמול כי שכרה את שירותיו של המנכ"ל הקודם שלה, פריץ הנדרסון, כיועץ. כמו כן הודיעה gm כי שכרו של המנכ"ל החדש, אד ויטאקר, יסתכם ב-9 מיליון דולר.



החברה תשלם להנדרסון, שאולץ להתפטר מתפקידו בדצמבר האחרון לאחר שמונה חודשים בתפקיד, שכר חודשי של 59,090 דולר, עבור עבודה של 20 שעות מדי חודש. "זהו הסכם שנועד לספק לחברה ייעוץ בנושאי פעילות בינלאומית, תחום שבו המומחיות של פריץ היא גדולה מאוד", אמר דובר gm, כריס פרויס. "זהו הבסיס להסכם".



בנוסף, הודיעה החברה כי תשלם לויטאקר, שכר של 1.7 מיליון דולר. בתוספת מענקי מניות דחויים שיקבל ויטאקר, תסתכם חבילת השכר שלו ב-9 מיליון דולר. שכרו של ויטאקר גבוה מזה שקיבל הנדרסון בעת שכיהן כמנכ"ל gm. בשנה שעברה נאמדה חבילת השכר של הנדרסון בכ-5.5 מיליון דולר. ויטאקר, אשר מונה בדצמבר למנכ"ל זמני ב-gm, נכנס לתפקידו באופן רשמי בינואר.



במהלך השבוע האחרון כינס ויטאקר שתי פגישות עם עובדי gm, בהן דיבר על כך שהחברה - אשר יצאה מפשיטת רגל ביולי האחרון- אינה מסתגלת מספיק מהר לשינויים בה, כך מסרו שני גורמים בחברה, אשר ביקשו להישאר בעילום שם. ויטאקר מנסה להשיב את gm לרווחיות השנה, ולערוך בה שינויים לקראת הנפקתה. ב-16 בנובמבר דיווחה החברה על הפסד של 1.15 מיליארד דולר ברבעון השלישי.



ויטאקר מדרבן את עובדי החברה לעבוד בקצב מהיר יותר, וכחלק ממאמציו הוא מבטל ישיבות ומפגשים, כדי להספיק יותר עבודה, לדברי שני בכירים, אשר מכירים את האסטרטגיה שלו. שכרו של ויטאקר נזקק לאישור צאר השכר של הממשל האמריקאי, קנת פיינברג, בשל תלותה של gm בסיוע ממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully