וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת התקפות ההאקרים על גוגל הובילה לשתי אוניברסיטאות בסין - אחת מהן בעלת קשר לצבא הסיני

ניו יורק טיימס

20.2.2010 / 21:07

אנליסטים מעריכים כי ייתכן שבתי הספר שימשו כהסוואה לפעילות ממשלתית, או כחלק ממזימת ריגול תעשייתי



חקירת התקפות ההאקרים על גוגל ועל חברות אמריקאיות אחרות הובילה לשתי אוניברסיטאות בסין, אשר אחת מהן קשורה לצבא הסיני - כך אומרים מקורות המקורבים לחקירה.



לדברי המקורות, יתכן שההתקפות, אשר נועדו לגנוב סודות וסיסמאות של פעילי זכויות אדם סיניים, החלו עוד באפריל, מוקדם מכפי שהוערך קודם לכן. גוגל הודיעה ב-12 בינואר כי היא וחברות נוספות היו נתונות להתקפות מתוחכמות שככל הנראה הגיעו מסין.



בחודש האחרון פעלו מומחי אבטחת מידע וחוקרים למציאת מקור ההתקפות. עד לאחרונה הובילו העקבות לשרתים בטייוואן, אולם לאחר בדיקות נוספות, הן הובילו לשני מוסדות השכלה גבוהה בסין - אוניברסיטת העלית שנחאי ג'יאוטונג ובית ספר המקצועי לנצ'יאנג.



ג'יאנטונג היא בעלת אחת מהפקולטות המובילות בסין בתחום מדעי המחשב. רק לפני כמה שבועות זכו תלמידי הפקולטה בתחרות "קרב המוחות" (battle of the brains) הבינלאומית שארגנה יבמ, ועקפו בכך תלמידים מאוניברסיטאות יוקרתיות אחרות בעולם, כגון סטנפורד האמריקאית.



לנצ'יאנג הוא מוסד מקצועי גדול אשר הוקם בתמיכת הצבא הסיני, ומכשיר מדעני מחשב עבור הצבא. רשת המחשבים של בית הספר מופעלת על ידי חברה בעלת קשרים לבאידו, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בסין ומתחרתה של גוגל.



מומחים לאבטחה ואנליסטים חלוקים בדעותיהם בנוגע למשמעות הממצאים: ישנם אנליסטים הטוענים שלנצ'יאנג משמש למעשה כהסוואה לפעילות ממשלתית. לעומתם סבורים בכירים בתעשיית המחשבים ובכירים שלעבר בממשל האמריקאי כי ייתכן שבתי הספר שימשו כהטעייה לפעילות מודיעין שנעשתה בכלל במדינה אחרת. אחרים משערים כי התקפות ההאקרים הן חלק ממזימת ריגול תעשייתי ענקית, אשר נועדה לגנוב קניין רוחני מחברות טכנולוגיה אמריקאיות.



גוגל, הבעלים של מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, הודיעה בחודש שעבר כי היא עלולה לסגור את אתריה ומשרדיה בסין, בעקבות מתקפת האקרים מתוחכמת על חשבונות הדואר של פעילי זכויות אדם במדינה. עשרות חשבונות של משתמשי גוגל, המשמשים כפעילי זכויות אדם בארה"ב, סין ואירופה, נפרצו קרוב לוודאי באמצעות תוכנות ריגול.



בנוסף, הודיעה גוגל, כי לפחות 20 חברות נוספות בתעשיות, הנעות מפיננסים ועד לטכנולוגיה, מדיה וכימיקלים היו יעדים להתקפות של האקרים. אותן התקפות, בשילוב הניסיונות הממשלתיים להגביל את חופש הביטוי באינטרנט, הובילו את גוגל להחליט כי תפסיק לצנזר את התוצאות במנוע החיפוש google.cn.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully