וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל במשא ומתן לרכישת סטארט אפ ישראלי

גיא גרימלנד

21.2.2010 / 2:10

גוגל תיעזר בחברת המדיה Catch Media כדי להתחרות ב-iTunes של אפל; במשא ומתן הראשוני מעורב ארי עמנואל, אחיו של ראש סגל הבית הלבן

חברת הסטארט אפ הישראלית Catch Media מנהלת מגעים עם ענקית החיפוש גוגל - כך דיווח אתר חדשות הטכנולוגיה CNET. לפי הדיווח שהתפרסם בסוף השבוע, גוגל עשויה לרכוש את Catch Media - חברה ישראלית שלה מרכז פיתוח בהר חוצבים בירושלים - במטרה להתחרות ב-iTunes של אפל.

הטכנולוגיה של Catch Media, שמנוהלת על ידי האחים היזמים בועז בן יעקב ויעקב בן יעקב, מאפשרת למשתמשים גישה לתוכן הדיגיטלי שלהם שמאוחסן על המחשב בבית (סרטים, מוסיקה וקבצים) גם ממכשירים אחרים, כמו הטלפון הסלולרי או נגן הרכב. כמו כן, יכולים המשתמשים לחלוק את השירים עם חברים או לרכוש שירים חדשים.

יעקב בן יעקב אמר ל-TheMarker כי "הרבה חברות גדולות מדברות אתנו על כל מיני דברים. אנחנו, כמובן, לא מעורבים בפרסום ב-CNET, אבל לכולם ידוע שגוגל רוצה שירות שיתחרה עם iTunes של אפל. בזמן הקרוב עוד תשמעו הכרזות רבות שלנו על שיתופי פעולה עם חברות נוספות".

הממיר הביתי יהפוך לתחנת מדיה

מקורב לחברה מסר כי אף שאין לו מידע, אם גוגל אכן מתכננת לרכוש את Catch Media, הוא מעריך שמדובר בצעד מעניין של גוגל, שמספק לה פתרון טכנולוגי דומה ל-iTunes של אפל. iTunes מאפשרת רכישה ושימוש במדיה רק על חומרה של אפל (מחשבים, אייפוד, אייפון), אם גוגל תרכוש את Catch Media היא תוכל לספק שירות דומה על כל מכשיר שפועל עם תוכנה של גוגל (מחשבים אישיים וסלולריים מבוססי אנדרואיד).

Play Anywhere, השירות של Catch Media, מאפשר למשתמש גישה למדיה מפלטפורמות שונות. התוכנה יודעת לזהות מהם תוכני המדיה של המשתמש ולספק לו אותם. בעבור כל התכנים הדיגיטליים שמסופקים למשתמשים, נרכשים רשיונות לשימוש במסגרת הסכמי זכויות יוצרים.

המודל העסקי של השירות מבוסס על תשלום לפי צריכת תוכן (חד-פעמי או במנוי). התשלום עובר לספק הפלטפורמה (בריטיש טלקום, סקיי וכו') ו-Catch Media גובה עמלה או נתח מהתשלום וגם מהווה נקודת גבייה לספקים שהתשלום לא מתבצע ישירות עבורם.

בנוסף, מערכת התוכנה של החברה מסוגלת להפוך את הממיר בבית (כבלים או לוויין) לתחנת מדיה שמאפשרת שליטה על קבצים דיגיטליים. ב-CNET מציינים כי טיב המגעים בין גוגל לסטארט אפ הישראלי, עדיין לא ברור.

קשרים בבית הלבן?

ל-Catch Media שותפות אסטרטגית עם אריאל (ארי) עמנואל, אחיו של ראש הסגל בבית הלבן ומנהל אחת מסוכנויות השחקנים הבולטות בארה"ב, Morris Endeavor Entertainment William. עמנואל, שהוא גם אחד המשקיעים הפרטיים בחברה, הציג אותה לבכירים בתעשיית המוסיקה, הסרטים והטלוויזיה.

ב-CNET כתבו על Catch Media שהיא חברת מדיה דיגיטלית המבקשת להיות בעבור התוכן הדיגיטלי מה שמכשירי הכספומט הם בעבור הבנקים. Catch Media מאפשרת לחברות חומרה לנהל את התכנים הדיגיטליים שלהם על גבי פלטפורמות שונות. המטרה היא שלקוחות יוכלו לצרוך מדיה דיגיטלית מכל נקודה שיבחרו (טלוויזיה, סלולר וכו'). כיום יש לחברה שותפויות עם ארבע מחברות המוסיקה הגדולות בעולם: יוניברסל מיוזיק גרופ, סוני מיוזיק, וורנר מיוזיק גרופ ו-EMI מיוזיק.

האחים בן יעקב הם יזמים ותיקים. יעקב בן יעקב ייסד את חברת פיקצ'רויז'ן שנרכשה עת ידי איסטמן קודאק ביותר -150 מיליון דולר בשנת 2000. לפי חברת המחקר IVC-ONLINE, בחברה משקיעים גם ג'ון מדבד, היזם שמאחורי ורינגו ולשעבר מנהל בקרן הון סיכון יזראל סיד וחברת ההשקעות ליון פיק קפיטל. החברה נוסדה ב‑2003 ויש לה משרדים בירושלים ובוורלי הילס.

בגוגל הגיבו לידיעה של CNET וציינו כי "בעוד אנו תמיד נמצאים בשיחות עם אנשים שונים על דברים שונים, אנחנו לא נוהגים להגיב על שמועות או הערכות". נציג מטעם Catch Media סירב להגיב לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully