וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גרמניה מגבשת תוכנית סיוע ליוון בהיקף של 20-25 מיליארד יורו

רויטרס

21.2.2010 / 7:05

לפי השבועון "דר שפיגל", מדינות גוש היורו יעניקו ערבויות והלוואות ליוון. גרמניה תעביר לה סיוע בהיקף של 4-5 מיליארד יורו



>> משרד האוצר של גרמניה מרכיב תוכנית שבמסגרתה המדינות השותפות למטבע היורו יספקו ליוון סיוע בהיקף של 20-25 מיליארד יורו (27-33.7 מיליארד דולר) - כך דיווח השבועון הגרמני "דר שפיגל" בשבת.



לפי המגזין, היקף הסיוע יתחלק בין המדינות לפי שיעור ההון של כל מדינה בבנק המרכזי של אירופה (ecb), ויינתן בצורת הלוואות וערבויות. דובר משרד האוצר הגרמני, מרטין קריינבאום, אמר לבלומברג כי לא התקבלה כל החלטה בנושא, וכי לא נכון לטעון כי לגרמניה תוכנית מוצקה לסיוע ליוון. הנציבות האירופית ומשרד האוצר של יוון נמנעו מתגובה.

לפי ה"דר שפיגל", חלקה של גרמניה בחבילת הסיוע יהיה כ-4-5 מיליארד יורו, ויטופל על ידי הבנק הממשלתי kfw. לפי התוכנית הגרמנית, הסיוע יינתן תחת תנאים נוקשים ביותר, והלוואות יינתנו רק כאשר יוון תעמוד בדרישות.



ממשלת גרמניה, בראשות הקאנצלרית אנגלה מרקל, דחתה עד כה בקשות להתחייבות לסיוע ליוון, למרות החששות כי היעדר סיוע עשוי לאיים על היורו.



בפומבי, גרמניה טוענת כי יחס מקל ליוון יסיר את הלחץ מיוון וממדינות אחרות שצברו חובות בגוש היורו, לצמצם את חובותיהן. אך מאחורי הקלעים מחוקקים מודים כי גרמניה מתכוננת גם למקרה שבו לא יהיה מנוס ממתן סיוע.



מצבה של מרקל מורכב גם בשל הדיון הסוער אודות המשך קיומה של מדינת הרווחה בגרמניה, שהוביל להתנגדות ציבורית קשה לסיוע גרמני ליוון. לכך מצטרפת העובדה כי בעוד כחודשיים ייערכו בחירות במדינה המאוכלסת ביותר בגרמניה, נורדריין וסטפאליה.



ראש ממשלת יוון יורגוס פפאנדריאו אמר ל"דר שפיגל" כי הוא אינו מבקש סיוע, וביקר את הנציבות בכך שלא הבטיחה שהמדינות החברות בגוש היורו יעמדו באמנת היציבות והצמיחה, שמגבילה גירעונות מהתקציב לשיעור מסויים מהתמ"ג. "בעבר האיחוד יכול היה לשמור באופן הדוק יותר את הפיקוח על אמנת היציבות והצמיחה - כולל אותנו", אמר פפאנדריאו. "בעתיד עלינו להתיר ללשכת הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי לגשת ישירות לנתוני התקציב של המדינות החברות בגוש היורו", הוסיף.



הגירעון של יוון התנפח לשיעור של 12.7% מהתמ"ג ב-2009 - הרבה מעל למגבלת האיחוד האירופי לשיעור של 3% מהתמ"ג. יוון תידרש להנפיק אג"ח בשווי 53 מיליארד יורו השנה, בהן לפחות כ-20 מיליארד יורו באפריל ובמאי. אם הביקוש לאג"ח ממשלתיות של יוון לא יעמוד בהיצע, המחוקקים הגרמניים ינסו בשקט למצוא דרך לסייע ליוון בכל זאת.



בכיר בקואליציית השלטון בגרמניה אמר לרויטרס בשבוע שעבר כי גרמניה שוקלת להשתמש ב-kfw כדי לרכוש אג"ח ממשלתיות של יוון.



הצעה אחרת היא כי הבנק הממשלתי ינפיק ערבויות לבנקים גרמניים עבור רכישת האג"ח היווניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully