וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפות תמר ימכרו למפעל סיליקט בדימונה גז בחצי מיליארד דולר

מאת אבי בר-אלי

21.2.2010 / 7:05

השותפות בקידוח מנהלות מו"מ מתקדם למכירת 2.8 מיליארד מ"ק במשך 17 שנה למפעל סיליקט ותחנת הכוח שתוקם בסמוך



>> שותפות קידוח "תמר" מנהלות מגעים מתקדמים למכירת גז טבעי למפעל תעשיות סיליקט בדימונה (dsi) בהיקף כולל של 500-600 מיליון דולר - כך נודע ל-themarker. לפי הערכות, המדובר בהסכם כפול למכירת 2.8 מיליארד מ"ק (bcm) גז טבעי למשך 17 שנה.



הגז אמור לשמש לצרכיו התפעוליים של המפעל ועבור חברת "תחנת כוח דרום", שאמורה להקים בחצר המפעל תחנת כוח. התחנה תופעל בהספק של 120 מגה-ואט בטכנולוגיית קו-גנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור). אספקת הגז מתוכננת לפי הערכות לסוף 2012.

אם אמנם ייחתם הסכם בין הצדדים, יהיה זה השלישי שעליו מדווחות שותפות "תמר" בתוך כחודש בלבד. בסוף ינואר דיווחו השותפות על מסמך כוונות למכירת גז טבעי מהמאגרים לחברת החשמל, בהיקף משוער של 9.5 מיליארד דולר. מדובר בהתקשרות לרכישת 2.7 bcm בשנה למשך 15 שנה, בהיקף שנתי שבין 400-750 מיליון דולר.



שבוע בלבד לפני כן, דיווחו השותפות הישראליות בקידוח: ישראמקו (28.75%), אבנר חיפושי נפט (15.625%) דלק קידוחים (15.625%) ודור-אלון (4%) - כי חתמו על מסמך כוונות למכירת גז טבעי לתחנת הכוח המתוכננת של דליה אנרגיות בהיקף משוער של מיליארד דולר. מדובר בהתקשרות למכירת 5.8 bcm בתקופה של 17 שנה.



בימים אלה מתמודדות שותפות תמר וספקית הגז המתחרה, emg המצרית, על חוזי אספקת גז נוספים למשק. בין היתר, לקבוצת החברה לישראל, נייר חדרה ונשר. לדברי מקורות בשוק, מתבססת emg במו"מ על היתרון שבאספקת גז מיידית. זאת, בעוד שותפות "תמר" מדגישות את אספקת הגז המקומי, ומציעות שיפור תפעולי באמצעות הסבת מאגר הגז המתרוקן של "ים תטיס" מול חופי אשקלון למאגר גז אסטרטגי - תוך ניצול הגז שבקרקעיתו כ"גשר" עד תחילת אספקת הגז מתמר.



התקשרויות אלה צפויות להיות חוזי העוגן שיאפשרו לשותפות לגבש את חבילת המימון לפיתוחו של מאגר תמר בהיקף משוער של 2.5 מיליארד דולר. כפי שפורסם ב-themarker, מהלך זה מצוי על סף סיכום, כאשר בנקי ההשקעות הבריטים hsbc וברקליס יובילו לחברות דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט מימון בסך של כ-450 מיליון דולר, ולחברת דורגז - מימון בגובה כ-80 מיליון דולר; דויטשה בנק יעמיד במקביל את המימון לשותפתן ישראמקו בהיקף של כ-550 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully