וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה למפקח על הביטוח: אנו מודאגים מהעלייה בדמי הניהול בקופות הגמל

מאת נועם בר

21.2.2010 / 7:05

יואב בן-אור : "חשוב שהציבור יבין שאפשר להתמקח על דמי ניהול, והמיקוח הזה יכול להביא לתוצאות מאוד משמעותיות בפנסיה שלו"



>> "דמי הניהול שמשלמים החוסכים הם נושא שצריך להתייחס אליו יותר. היתה ציפייה שבעקבות כניסת הבנקים לייעוץ הפנסיוני תיווצר יותר תחרות בין היצרנים ודמי הניהול ירדו" - כך אמר המשנה הבכיר למפקח על הביטוח, יואב בן-אור, במסגרת כנס הפניקס לייעוץ פנסיוני שנערך ביום חמישי במרכז הבינתחומי בהרצליה.



בן-אור הוא זה שייצג את האוצר לפני שבוע וחצי בדיון שערכה וועדת העבודה והרווחה של הכנסת על עליית דמי הניהול בגמל. "אנחנו מוציאים דפים והם בוכים", הגיב בן-אור לטענות איגוד קופות הגמל כי העלייה בדמי הניהול בענף הגמל נובעת מהרגולציה הכבדה ומהחוזרים הרבים שמוציא המפקח על הביטוח, והוסיף כי "בשונה מקופות הגמל, בקרנות הפנסיה אנו רואים ירידה בדמי הניהול, כך שמעניין אותי אם עלות הרגולציה בקופות הגמל גבוהה מזו של הרגולציה בקרנות הפנסיה.

"אנחנו עוקבים בדאגה אחר העלייה בדמי הניהול בקופות הגמל", המשיך בן-אור. "מטרידות אותי ההתבטאויות שאנחנו קוראים בעיתונים - יועץ פנסיוני גדול התבטא שכרגע דמי הניהול לא מעסיקים אותו. אני מצפה ומאמין שכשהייעוץ הפנסיוני כן יתפוס תאוצה, זה אמור להיות פרמטר מאוד משמעותי בייעוץ הפנסיוני. אני מניח שכך יהיה".



בן-אור טען שאין מספיק מודעות ציבורית לדמי הניהול: "חשוב שהציבור יבין שאפשר להתמקח על דמי ניהול, והמיקוח הזה יכול להביא לתוצאות מאוד משמעותיות בפנסיה שלו".



תחקיר themarker שהתפרסם בשבוע שעבר על דמי הניהול העצומים שמשלמים חוסכי הפנסיה במהלך שנות עבודתם, מעורר גלים בשוק הביטוח והחיסכון ארוך הטווח. כמה ממשתתפי כנס הפניקס ציינו כי נדהמו מהיקפי דמי הניהול המצטברים שנחשפו בתחקיר, הנעים עבור חוסך בודד בין מאות אלפי למיליוני שקלים.



"דמי הניהול התייקרו בגלל הסכמי הפצה מעוותים, אמרו מקורות באוצר בתגובה לנתונים. "אלה הסכמים שנותנים נתח גדול מדמי הניהול לעמלות הסוכנים. גם גופים רבים סגרו הסכמים עם סוכנים לטווחים ארוכים שאי אפשר לשנות".



"הבנקים צריכים להכניס למערכות דירוג הקופות שלהם גם שיקולים של דמי ניהול. חבל שרק הבנק הבינלאומי הרים את הדגל הזה", הוסיף מקור באוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully