וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הארץ מחדשת את המשא ומתן למכירת מניותיה בוואלה

מאת אמיר טייג

21.2.2010 / 7:05

בעקבות החלטת בית המשפט, שאישר למכור המניות ללא אישור השותפה בזק בינלאומי, חודש המו"מ עם טייגר הולדינגס וקרן סקיי



>> קבוצת הארץ מחדשת את המשא ומתן למכירת אחזקותיה בפורטל וואלה. ההחלטה התקבלה בעקבות פסק בוררות שקבע כי קבוצת הארץ תוכל למכור את אחזקותיה בוואלה ללא צורך באישור השותפה בזק בינלאומי.

בעקבות ההחלטה חידשה קבוצת הארץ בימים האחרונים את המשא ומתן עם טייגר הולדינגס וקרן ההשקעות סקיי של צבי יוכמן וניר דגן. קרן סקיי ועמוס שוקן, בעל השליטה בקבוצת הארץ, סירבו להגיב לידיעה.



ביום רביעי האחרון קבע השופט בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד, כי "קבוצת הארץ רשאית למכור את מניותיה, ללא צורך באישור מטעם בזק". וינוגרד מונה לבורר על ידי שני הצדדים, לאחר שבזק בינלאומי הגישה ביוני 2009 בקשה לבית המשפט למתן צו מניעה שאוסר על הארץ לנהל משא ומתן או לקבל הצעות למכירת המניות.



קבוצת הארץ מחזיקה בכ-32.7% ממניות וואלה, ובזק בינלאומי ב-34.2%. בין שתי השותפות הסכם שליטה, שכולל זכות סירוב וזכות הצטרפות בעת פירוק השותפות.



שווי השוק של וואלה כיום הוא כ-270 מיליון שקל, כך ששווי אחזקות קבוצת הארץ הוא כ-88 מיליון שקל. ההערכות הן כי העסקה בין שוקן ובין הקרנות תתבצע לפי שווי החברה, שאינו רחוק מהותית משווי השוק של המניות. מאז הוגשה התביעה של בזק בינלאומי, עלתה מניית וואלה בשיעור של כ-20%, כך שייתכן שהעיכוב בעסקה שיחק לידי המוכר. ההערכות הן כי שוקן ישתמש בתקבולי העסקה, בין השאר, כדי להקטין את היקף החוב של קבוצת הארץ.



ב-2008 החלה וואלה לחלק דיווידנד לבעלי המניות שלה -ב-2008 חילקה 30 מיליון שקל, ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 15 מיליון שקל נוספים. וואלה מייצרת תזרים מזומנים בקצב שנתי של יותר מ-30 מיליון שקל. ביום רביעי צפויה החברה לדווח על הדו"חות השנתיים, ולא מן הנמנע כי תכריז על דיווידנד נוסף. קרן סקיי עשויה להתעניין בחברה בשל זרם דיווידנדים זה. קרן טייגר הולדינגס מחזיקה גם ב-49% מאתר יד2 ומנהלת כ-2 מיליארד דולר.



קבוצת הארץ היא המוציאה לאור של עיתון themarker

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully