וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוביץ' ואוריגו נלחמים על אנגל

מאת מיכאל רוכוורגר

21.2.2010 / 7:05

שאול אלוביץ' ומשפחת וייל קרובים לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן בעסקה ששוויה מגיע ל-90 מיליון שקל. קרן המנוף אוריגו לא מוותרת, ובכוונתה להגיש הצעה משופרת עם משקיעים נוספים



>> מסתמן כי קבוצת egre שבראשות שאול אלוביץ' ומשפחת וייל תרכוש את השליטה בחברת הנדל"ן אנגל משאבים, המצויה כיום בשליטת קבוצת לגנא הולדינגס של שעיה בוימלגרין. בדומה לחברות אחרות בקבוצה נקלעה גם אנגל משאבים למצוקה תזרימית, ואינה מסוגלת לפרוע התחייבויות של כ-310 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ולחברה האם אנגל אירופה.

נציגות מחזיקי אג"ח מסדרה ה' של אנגל משאבים, החליטה לבחור בקבוצת egre -טאגור-אקרמן כגוף שאתו יתנהל מו"מ בלעדי לרכישת השליטה באנגל משאבים. זאת אחרי שקרן המנוף אוריגו לא פירסמה בסופו של דבר את ההצעה המשופרת שהתכוונה להגיש ביום חמישי האחרון, וכן לאחר הלחצים שהופעלו על ידי קבוצת egre-טאגור-אקרמן על נאמן של מחזיקי אג"ח ה' לפרסם את התוצאות מיידית.



מחזיקי אג"ח ג' של אנגל אירופה מיוצגים על ידי עו"ד עופר שפירא. נציגות מחזיקי אג"ח ה' של אנגל משאבים מיוצגים על ידי אקסלנס. היועצים המשפטיים הם משרד עוה"ד קליר-בנימיני.



עם זאת, באוריגו לא מוותרים על הקרב. הקרן שבראשות גבי טרבלסי וגיא זוקין פנתה שוב לנציגות מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים, והודיעה כי בתחילת השבוע היא צפויה להגיש הצעה משופרת. ההצעה תוגש עם קבוצת משקיעים (המתמחים בתחום הנדל"ן) שחברו לקרן, שאת שמם היא אינה מפרסמת. רמז נוסף לכך שהקרב עדיין לא הוכרע ניתן היה לקבל מכך שאנגל משאבים לא דיווחה ביום שישי לבורסה על זהות רוכש השליטה בחברה. "כבר הכתירו את אוריגו בעבר כזוכים ובסוף הנציגות לא עמדה במלה שלה, כך שגם הפעם לא נראה שזה סוף פסוק", ציינו המקורבים לאוריגו בסוף השבוע.



אנגל פועלת בתחום הנדל"ן המניב והבנייה למגורים בישראל, במרכז אירופה ובמזרחה. על רקע מאבק השליטה זינקה מניית החברה ב-62% בשבוע שעבר, והיא נסחרת לפי שווי של 105 מיליון שקל.



הסיכויים של egre-טאגור-אקרמן גדלו במידה משמעותית לאחר שבעקבות הלחץ של המוסדיים, המחזיקים באג"ח של אנגל משאבים, היא שיפרה את ההצעה שהגישה לפני כשבוע וחצי ב-30 מיליון שקל - על ידי כך שהסכימה ליטול על עצמה חוב נוסף כלפי המחזיקים של אנגל משאבים וכלפי החברה האם אנגל אירופה, כך שמהחוב יימחקו 100 מיליון שקל, והוא יסתכם ב-210 מיליון שקל וייפרע החל מבעוד שלוש שנים.



פער של 30 מיליון שקל



בקבוצת egre טאגור-אקרמן מציעים להזרים לאנגל משאבים 45 מיליון שקל תמורת הקצאת 51% ממניות החברה, וכן להעמיד לאנגל משאבים מסגרת אשראי של עד 45 מיליון שקל נוספים. הקבוצה מיוצגת על ידי עו"ד רנן גרשט.



כמו כן תוענק לשותפים אופציה לשלוש שנים לרכוש מניות נוספות של אנגל (10%) לפי שווי של 110 מיליון שקל. ההצעה מותנית בכך שלא יימצאו ליקויים ואי התאמות בתוצאותיה של אנגל משאבים. אם יתגלו כאלה, תהיה התאמה של גובה ההשקעה כלפי מטה.



ההצעה האחרונה של אוריגו היא להזרמה של 40 מיליון שקל במזומן ומתן מסגרת אשראי של עד 40 מיליון שקל נוספים, כך שהפער בין ההצעות הוא 30 מיליון שקל.



מחזיקי האג"ח של אנגל יקבלו 49% ממניות החברה. מבין הגופים המוסדיים, המחזיקים הגדולים באג"ח ה' של אנגל משאבים הם פסגות, דש, אקסלנס, הפניקס וכלל.



עדיין לא ברור כיצד תשתלב בהסדר החברה האם של אנגל משאבים, אנגל אירופה, המצויה אף היא במגעים עם משקיעים שונים, בניסיון להגיע הסדר פריסת חובות של יותר מ-350 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully