וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטאש, המתחרה בכיל, תשווק אשלג בהודו במחיר נמוך

מאת יורם גביזון

21.2.2010 / 7:05

החברה תשווק בהודו 600 אלף טונה ברבעון השני של השנה



>> חברת קנפוטקס (canpotex), חברת השיווק המשותפת לשלוש יצרניות האשלג הקנדיות - pcs (פוטאש), אגריום ומוזאיק - חתמה על הסכם לשיווק 600 אלף טונה של אשלג תמורת 370 דולר לטונה. קנפוטקס תספק את האשלג ברבעון השני של 2010 ללקוחות שכוללים את קורומנדל וטאטה.

חברת international, שהיא יבואנית האשלג הגדולה ביותר להודו, העריכה במחצית פברואר 2010 שכבר בראשית מארס 2010 יתפתח מחסור באשלג בהודו.



קנפוטקס נהגה עד השנה האחרונה לשווק להודו ולסין על פי חוזי הספקה ארוכי טווח, אלא שלפני שבועיים נאלצה קנפוטקס, שניהלה מו"מ קשוח עם חברות יבוא האשלג הסיניות, להכיר בעלייה בכוחם של הרוכשים ולחתום על הסכם לשווק 350 אלף טונה, כמות קטנה יחסית לכושר הייצור של שלוש החברות הקנדיות, במחירים של חוזים להספקה מיידית (ספוט).



קנפוטקס סירבה למסור על פי איזה מחיר נחתם החוזה, והסתפקה בהגדרתו כמחיר תחרותי.תיאור זה מרמז כי קנפוטקס לא הצליחה להשיג עסקה טובה יותר מחברת כימיקלים לישראל (כיל), שחתמה בסוף ינואר 2010 על הסכמים לשיווק 520 אלף טונה אשלג ב-2010 למפיצים אזוריים וליצרני הדשן חנקת האשלגן, תמורת 350 דולר לטונה ובתמורה כוללת של 180 מיליון דולר. קודם לכן חתמה חברת השיווק הרוסית bpc על הסכמי שיווק אשלג במחיר זה.



ביל דויל, מנכ"ל pcs שהיא החברה הדומיננטית בקנפוטקס (54% מהאשלג המשווק), העריך שכיל ו-bpc יתחרטו על העסקה בשל מחיריה הנמוכים, אולם נראה שעתה, ובניגוד לטקטיקה שנקט עד כה, הוא מעדיף להבטיח לעצמו נתח שוק בהודו בטווח הקצר - ולו במחיר שמגלם עלייה של 5.7% בלבד ביחס להסכמים בסין. סין נהנית ממעמד נוח יותר במו"מ בשל גודל השוק שלה, ומפני שכושר הייצור העצמי של חברת qinghai salt lake potash הסינית הוכפל באחרונה ל-4 מיליון טונה בשנה, מה שהפחית את תלותה של סין ביבוא אשלג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully